18 Σεπ 2009

Τρίζει τα δόντια για τον αγωγό

  • Ρωσική διπλωματία: Προειδοποίηση για τον Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.
  • Αν ζητηθεί επανεξέταση της συμφωνίας, θα ακυρωθεί το έργο.
  • Προβληματισμένοι οι ρώσοι διπλωμάτες από τις δηλώσεις του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Παπανδρέου.
  • Αντρέι Νεστερένκο, εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών: Στη Μόσχα υπολογίζουν ότι στην Ελλάδα συνειδητοποιούν την πολιτική και οικονομική σημασία της υλοποίησης του σχεδίου.
  • Ο ρώσος εκπρόσωπος εξήρε την ελληνορωσική ενεργειακή συνεργασία, η οποία "κατέστη τα τελευταία χρόνια μια από τις θεμελιώδεις κατευθύνσεις στις ελληνορωσικές οικονομικές σχέσεις".
Μόσχα
Του Γιώργου Σινανίδη
(© περιοδικό “Ελλάδα” | agora@inbox.ru)

Ανήσυχη δείχνει η ρωσική διπλωματία από την εμπλοκή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη στην προεκλογική αντιπαράθεση στην Ελλάδα, ενώ εκπρόσωποί της δεν κρύβουν την εκτίμηση ότι οποιαδήποτε απόπειρα επανεξέτασης της υπάρχουσας διακρατικής συμφωνίας κινδυνεύει να καταλήξει σε οριστική ακύρωση του σχεδίου.

Σε τόνους συγκρατημένους, αλλά και εμμέσως προειδοποιητικούς, ο επίσημος εκπρόσωπος του ρωσικού ΥΠΕΞ Αντρέι Νεστερένκο δήλωσε χθες ότι “στη Μόσχα, εννοείται, κατέγραψαν το περιεχόμενο της αρχικής δήλωσης του Γεωργίου Παπανδρέου, ηγέτη του ελληνικού αντιπολιτευόμενου κόμματος (ΠΑΣΟΚ) σχετικά με τη δυνατότητα επανεξέτασης των συμφωνιών που έχουν επιτευχθεί, στην περίπτωση που έρθει στην εξουσία, ως αποτέλεσμα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών”.

Ο ρώσος διπλωμάτης δεν παρέλειψε να σημειώσει και τη “διορθωτική” δήλωση του κ. Παπανδρέου, αναφέροντας ότι “την ίδια στιγμή εκφράστηκε κατόπιν η πρόθεση να προωθηθεί η πρακτική υλοποίηση του σχεδίου αυτού, η πρωτοβουλία για το οποίο ανελήφθη την περίοδο που βρισκόταν στην εξουσία το ΠΑΣΟΚ” και εξέφρασε την ελπίδα ότι “τώρα το πιο σημαντικό θέμα είναι, χωρίς να μειωθούν οι ρυθμοί, να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την έναρξη της πρακτικής υλοποίησης του σχεδίου. Και ελπίζουμε ότι η εργασία θα συνεχισθεί κατά τις υπάρχουσες συμφωνίες”.

Στους ίδιους προειδοποιητικούς τόνους, ο κ. Νεστερένκο υπογράμμισε πως “στη Μόσχα υπολογίζουν ότι στην Ελλάδα συνειδητοποιούν, όπως και πριν, την πολιτική και οικονομική σημασία της υλοποίησης του σχεδίου αυτού, που στοχεύει στη διασφάλιση υψηλού επιπέδου ενεργειακής ασφάλειας στην ευρωπαϊκή ήπειρο και στην ενίσχυση των σχέσεων συνεργασίας και αλληλοκατανόησης μεταξύ Ρωσίας και Ε.Ε., αλλά και εξυπηρετεί τη μετατροπή της Ελλάδας σε σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο για την παροχή υδρογονανθράκων στην Ευρώπη”.

Ο ρώσος εκπρόσωπος εξήρε την ελληνορωσική ενεργειακή συνεργασία, η οποία “κατέστη τα τελευταία χρόνια μια από τις θεμελιώδεις κατευθύνσεις στις ελληνορωσικές οικονομικές σχέσεις”, αναφερόμενος στα ουσιαστικά και “σημαντικότατα κοινά σχέδια” του South Stream και του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Επανέλαβε, δε, την ευρωπαϊκή διάσταση των έργων αυτών, προαναγγέλλοντας ενδεχομένως την πρόθεση της Μόσχας να καταστήσει ευρω-ρωσικό πρόβλημα τυχόν υπαναχώρηση της Βουλγαρίας ή της Ελλάδας από τις δεσμεύσεις τους.

ΠΗΓΗ


Η ΔΕΥΤΕΡΗ "ΜΕΓΑΛΗ" ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΣΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΟΡΩΣΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ..... ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ (Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΑΜΥΝΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΥΛΙΚΟΥ)

Η ΠΡΩΤΗ ΒΕΒΑΙΑ ΗΤΑΝ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ "ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ" ΤΟΥ κ. ΛΟΜΒΕΡΔΟΥ .... ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΧΟΡΟΠΗΔΑΝΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΤΟΥΣ , ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥΣ "ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ".


«Καμπάνα» στην Τουρκία για τους αγνοούμενους στον Αττίλα

Καταδικαστική για την Τουρκία είναι η τελική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στην υπόθεση Βαρνάβα και άλλων εναντίον της Τουρκίας, για το θέμα των αγνοουμένων.

Σύμφωνα με το ΡΙΚ, το Δικαστήριο αποφαίνεται ότι υπάρχει συνεχιζόμενη παραβίαση του άρθρου 2 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, που κατοχυρώνει το δικαίωμα στη ζωή, εξαιτίας της συνεχιζόμενης αποτυχίας της Τουρκίας να διερευνήσει αποτελεσματικά την τύχη εννέα ατόμων, που εξαφανίστηκαν το 1974.

Επιπλέον, το Δικαστήριο χαρακτηρίζει «απάνθρωπη» τη μεταχείριση των συγγενών των αγνοουμένων, οι οποίοι για δεκαετίες αντιμετωπίζουν τη σιωπή της Τουρκίας, στην προσπάθειά τους να πάρουν πληροφορίες για την τύχη των συγγενών τους. Ειδικά για τους αγνοουμένους Ελευθέριο Θωμά και Σάββα Χατζηπαντελή, το Δικαστήριο κρίνει ότι υπάρχει και παραβίαση του άρθρου 5 της Σύμβασης για το δικαίωμα στην ελευθερία και ασφάλεια, αφού οι δύο αγνοούμενοι είχαν περιληφθεί στους καταλόγους του Ερυθρού Σταυρού με τους αιχμαλώτους πολέμου.

Το Δικαστήριο επέβαλε στην Τουρκία να καταβάλει στον κάθε προσφεύγοντα συγγενή των αγνοουμένων αποζημιώσεις δώδεκα χιλιάδων ευρώ για ηθική βλάβη και οκτώ χιλιάδων ευρώ για δικαστικά έξοδα.

ΠΗΓΗ ΜΑΣ

ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΝ - ΜΗΠΩΣ ΞΕΧΝΑΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ? ΚΑΤΙ ΠΕΡΙ ΠΙΕΣΕΩΝ ? ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ ?

ΑΠΟ ΤΟ "OLYMPIA.GR"

Από την πρώτη στιγμή που πήρε στα χέρια το «σχέδιο Ανάν» η ελληνική κυβέρνηση στις 11/11/2002, ο τότε πρωθυπουργός Κ. Σημίτης με διάγγελμά του έσπευσε να κάνει λόγο για «ιδιαίτερα σημαντική ημέρα» και μέσα από τις δηλώσεις του επιχειρούσε να να «σπρώξει» την Κύπρο προς την αποδοχή του σχεδίου, προκαταβάλλοντας τις αποφάσεις του πολιτικού κόσμου της Κύπρου!

Συγκεκριμένα, ο Κ. Σημίτης δήλωνε τότε: «Εχουμε μια ιστορική ευκαιρία για τη λύση και πρέπει όλοι να συμβάλουν στην απρόσκοπτη διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων, χωρίς να τίθενται χρονικά διλήμματα».

Ο ίδιος, μάλιστα, προχωρούσε και σε μια πρώτη αξιολόγηση της πρότασης και υποστήριζε: «Αυτή η πρόταση, αυτό το Σχέδιο είναι μια αφετηρία. Μια αφετηρία, η οποία επιτρέπει μια διαπραγμάτευση, μια εντατική διαπραγμάτευση. Τώρα – πρόσθεσε – αρχίζει μια πολύ σημαντική περίοδος διαπραγματεύσεων που θα είναι και δύσκολες και επίπονες»…

Ουσιαστικά, ο Κ. Σημίτης έσπευδε να «αποδεχτεί» το σχέδιο, όταν ακόμα εκείνες τις ώρες δεν είχε συνεδριάσει το Εθνικό Συμβούλιο της Κύπρου! Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε αποφασίσει να κάνει ό,τι περνά από το χέρι της, για να επιβληθεί μια – οποιαδήποτε – «λύση» στο Κυπριακό.

Για να ισχυροποιήσει τις θέσεις του ο Κ. Σημίτης και βαφτίζοντας τότε το κρέας ψάρι, ισχυριζόταν ότι εκείνο το πρώτο σχέδιο: «Θίγει όλα τα γνωστά ζητήματα του κυπριακού προβλήματος. Το συνταγματικό, το εδαφικό, το θέμα των προσφύγων, το θέμα της ασφάλειας, των περιουσιών, της ιθαγένειας».

Επιχειρώντας, μάλιστα, να ξεπεράσει τα τεράστια προβλήματα που παρουσίαζε από τότε το «σχέδιο Ανάν», υποστήριζε: «Δεν είναι σκόπιμη και ορθή μια αποσπασματική αποτίμηση της σημασίας της κάθε ρύθμισης χωριστά. Αυτό που έχει σημασία – κατέληξε – είναι η συνολική ισορροπία, στην οποία αυτό το Σχέδιο με τη διαπραγμάτευση μπορεί να οδηγήσει τελικά»

Στις 13 Νοέμβρη, μόλις δυο μέρες μετά από τη μέρα που γνωστοποιήθηκε στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το «σχέδιο Ανάν», το Υπουργικό Συμβούλιο τασσόταν «ομόφωνα» υπέρ του σχεδίου για τη Συνολική Διευθέτηση του Κυπριακού, που υπέβαλε ο ΓΓ του ΟΗΕ, «ως βάση για διαπραγμάτευση». Την ενημέρωση του Υπουργικού Συμβουλίου είχε αναλάβει ο Κ. Σημίτης και ο Γ. Παπανδρέου.

Ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Εξωτερικών είχαν στείλει τότε το δικό τους τελεσίγραφο, δηλώνοντας ο μεν Κ. Σημίτης ότι «είναι η τελευταία ευκαιρία επίλυσης του προβλήματος» και ο δε Γ. Παπανδρέου ότι πρόκειται «για ιστορική ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη»!!

Στις 15 Νοέμβρη, ο πρωθυπουργός πήρε άμεσες οδηγίες για τη στάση που πρέπει να κρατήσει η ελληνική κυβέρνηση σχετικά με το «σχέδιο Ανάν» και μάλιστα τηλεφωνικά! Στην άλλη γραμμή του τηλεφώνου ήταν ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Τζ. Μπους, ο οποίος ζήτησε να μην κλείσει η πόρτα της Ευρώπης για την Τουρκία στην Κοπεγχάγη και μίλησαν και για το Κυπριακό. Τότε, ουσιαστικά, ο Κ. Σημίτης διαβεβαίωνε τον Πρόεδρο Μπους ότι η Ελλάδα έχει αποδεχτεί το σχέδιο και πως όλα εξαρτώνται από την αντίδραση της τουρκικής πλευράς!

Το άρθρο από τον Ριζοσπαστη.

Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης συναντήθηκε στις 19/11/2002 με τον Καραμανλή για το θέμα. Διαβλέποντας προφανώς την έλλειψη διάθεσης για “ένθερμη” υποστήριξη του σχεδίου τουλάχιστον κομματικά, δήλωσε: «Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αναλάβει η ελληνική πλευρά την ευθύνη της ματαίωσης της λύσης και της διακοπής των διαπραγματεύσεων».

ΠΗΓΗ

Στις 13/11/2002 κατόπιν συνεδρίασης και ομόφωνης απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δήλωνε: «Είμαστε όλοι σύμφωνοι ότι το σχέδιο αυτό αποτελεί την αφετηρία της εποικοδομητικής διαπραγμάτευσης. Είναι ίσως η τελευταία ευκαιρία επίλυσης του Κυπριακού».

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgJb0SLkWUgcrvn46-Y5mE5VIl-U-NJXYvJyhyKOZikADFqD6Ii8uNktLECF3yC-gQQMyqWG3iCl_MqLnquXFbXuO_vcDU_eXsevE0rIpHvvRYwYR4X939AEP5WMQZ88vMTnqo2560W3Wx1/s400/KIPROSANAN1.bmp

ΠΗΓΗ

Συνέντευξη Α. Λοβέρδου στην εφημερίδα ΑΞΙΑ
24.04.2004

Εκφράζονται ανησυχίες από πολλές πλευρές –και από το κόμμα σας- για την επόμενη ημέρα στην Κύπρο στην πιθανή περίπτωση που οι Ελληνοκύπριοι πουν «όχι» στο σχέδιο Ανάν και οι Τουρκοκύπριοι «ναι». Είναι δικαιολογημένες αυτές οι ανησυχίες;

Είναι απολύτως δικαιολογημένες. Να μου επιτρέψετε όμως, να μην γίνω περισσότερο συγκεκριμένος και αναλυτικός σε ό,τι αφορά τις συγκεκριμένες αρνητικές συνέπειες κι αυτό διότι ο λόγος περί των συνεπειών ακούγεται, αυθορμήτως, ή ερμηνεύεται, τεχνηέντως, ως λόγος εκβιαστικός ή απειλητικός. Δεν θα πέσω σ’ αυτήν την παγίδα. Ο διάλογος περί συνεπειών είναι ζήτημα που αφορά κυρίως τους πολίτες της Κύπρου. Ελπίζω, ο Κύπριος ψηφοφόρος να πάει στο δημοψήφισμα απολύτως ενήμερος για τα θέματα του σχεδίου Κόφι Ανάν, καθώς και για τις συνέπειες των επιλογών του.

Το κόμμα σας πήρε από την αρχή ξεκάθαρη θέση υπέρ του σχεδίου Ανάν κόντρα τόσο στην πλειοψηφία των Ελλήνων (και των οπαδών του ΠΑΣΟΚ) και των Κυπρίων. Δεν θα πρέπει να αναθεωρήσει τη στρατηγική του σε περίπτωση που το «όχι» των Ελληνοκυπρίων στο σημερινό δημοψήφισμα είναι συντριπτικό;

Η Ελλάδα έπρεπε να τοποθετηθεί εγκαίρως επί του σχεδίου Ανάν για να γνωρίζουν και οι Έλληνες αλλά και οι Κύπριοι τη θέση της χώρας μας. Είναι αλήθεια ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων – όπως αυτή έχει διαμορφωθεί σήμερα – τοποθετείται αρνητικά επί του σχεδίου Ανάν. Οι πολιτικοί όμως πρέπει να έχουν άποψη και την άποψη αυτή να την εκφράζουν. Να μην περιμένουν αποτελέσματα δημοσκοπήσεων και ερευνών προτού εκφραστούν. Γι αυτό άλλωστε είμαστε πολιτικοί. Για να λέμε τη γνώμη μας και να διαμορφώνουμε τη στάση του λαού. Αλλιώς, τι χρειαζόμαστε; Ο πολιτικός δεν πρέπει να κρύβεται πίσω από τον λαό.

Λένε ορισμένοι μέσα στο ΠΑΣΟΚ ότι δεν ακολουθήθηκε η ενδεδειγμένη διαδικασία που για να ληφθεί η απόφαση σχετικά με τη θέση του κόμματος σας για το σχέδιο Ανάν. Δεν συγκλήθηκε επί παραδείγματι η Κοινοβουλευτική Ομάδα και η Κεντρική Επιτροπή, δεν ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες της συμμετοχικής Δημοκρατίας: Θα μπορούσε επί παραδείγματι να έχει πραγματοποιηθεί ένα εσωκομματικό δημοψήφισμα….

Η πολιτική δεν γίνεται με υποθέσεις και εικασίες αλλά με πράξεις. Για μένα, λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ τοποθετήθηκε στους κατάλληλους χρόνους σε ότι αφορά αυτό το εθνικό μας θέμα, χωρίς υπεκφυγές. Άλλωστε, για το Κυπριακό αποφάσισε το Εκτελεστικό Γραφείο του ΠΑ.ΣΟ.Κ, με διευρυμένη σύνθεση, ασχολήθηκε το Εθνικό του Συμβούλιο, συνεδρίασαν τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής κι όλες οι συνεδριάσεις ήταν ομόφωνες. Η κυβέρνηση αντίθετα, πήρε θέση δίχως να έχει συνεδριάσει το Υπουργικό Συμβούλιο. Για να είμαστε δίκαιοι, πρέπει να τα λέμε όλα.

ΠΗΓΗ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg99KM-DlFugtszXO5Frb4jNahQp0cV1rEtzv9-pmNMJnq6TP0vzqBuM63oRbDLcBLQZLB5iJyZIZ9jC1gJ7e4YemM1AYfm560u9qD7OH76kKXp1Kr7udeohLKlx1sc6AJqZAcxXkakWFJh/s320/%CE%A4%CE%91%CE%A3%CE%9F%CE%A3+%CE%A0%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%94%CE%9F%CE%A0%CE%9F%CE%A5%CE%9B%CE%9F%CE%A3.jpg

Η κυβέρνηση θα βρίσκεται στο πλάι της Κυπριακής Δημοκρατίας και του προέδρου Τ. Παπαδόπουλου «μέχρι τέλους», δήλωσε χθες ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής,
κατονομάζοντας «δυσκολίες στη διαπραγμάτευση» για το Κυπριακό.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 15/03/2004

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΝ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕ ..... ΗΤΑΝ Η "ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ" ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΠΡΙΟΙ ΥΠΕΣΤΗΣΑΝ "ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ" ΟΠΩΣ ΑΠΕΙΛΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΛΟΓΟΥΣΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ? ΟΧΙ

ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΙΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ : ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΗΤΑΝ ΔΥΟ ΒΡΑΧΟΝΗΣΙΔΕΣ ΠΟΥ ΤΑ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ ΚΑΤΣΙΚΙΑ ΚΑΙ ΤΑ "ΠΟΥΛΗΣΑΝ" ΕΥΚΟΛΑ ΕΝΩ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΙΝΑΙ ΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΤΙΣΜΕΝΗ ΜΕ ΑΙΜΑ ΗΡΩΩΝ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΟΥΛΙΕΤΑΙ ....

http://web.me.com/tanea_london/greeknews-tanea.com/%CE%91%CF%80%CF%8C%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82-2_files/tassos_kosmos040408-leveled.jpg

ΟΧΙ ΤΟΤΕ
ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
ΣΤΟΥΣ "ΜΕΣΙΤΕΣ" ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΗΣ

17 Σεπ 2009

Η Φωτογραφία της εβδομάδας - ΟΧΙ ΑΛΛΟ


Την ώρα που η προεκλογική εκστρατεία στην Ελλάδα δείχνει να βρίσκεται στο απόγειο της και όλοι είναι απορροφημένοι με γκάλοπ ,τηλεοπτικές αψιμαχίες και προεκλογικά "θα" μια χούφτα αποφασισμένοι Έλληνες στέλνουν το δικό τους μήνυμα από τις εσχατιές του Ανατολικού Αιγαίου στις σειρήνες του κατευνασμού..

Ήσυχος ύπνος σημαίνει ήσυχη συνείδηση ....
Mολών Λαβέ

ΠΗΓΗ


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh_ZHI3K36Vl4uezM6XQp8oqCAGTEXeW4KGgLdvO8QiOKGnu8Mf7CzRIQ_38WGPnKS7gumUrLW6chITZ647DS03YQ2SfiiQq0_levJTpTpH1H7LyUksZ_QWAIaAbsv9z_3rzuqLBjPGUBY/s400/untitled.bmp


ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΕΣ ΗΤΤΕΣ , ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΟΥΛΗ , ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΥΠΟΤΑΓΗ , ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ , ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΤΑΠΕΙΝΩΤΙΚΕΣ ΥΠΟΣΤΟΛΕΣ ΣΗΜΑΙΑΣ,

ΧΘΕΣ ΗΤΑΝ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΑΥΡΙΟ Η ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

ΤΑ ΙΜΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΔΑΦΗ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΨΑΜΕ ΝΑ"ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ" ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ "ΗΣΥΧΟΙ" ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΜΠΙΣΝΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ ΚΑΝΑΛΑΡΧΕΣ-ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ

ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ... ΣΤΕΙΛΕ ΣΤΗΝ ΛΗΘΗ ΤΟΥΣ "ΜΕΣΙΤΕΣ" ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΗΣ

Ερωτηματικά για την απόφαση του Γιώργου Καρατζαφέρη να πολιτευτεί στην Κομοτηνή


Θα επιτευχθεί αντίστροφη συσπείρωση των μουσουλμάνων ενώ το όνομά του παίζει σε όλα τα τουρκικά site αναμένοντας πολώσεις και συγκρούσεις


Επιτελικά στελέχη του Ερντογάν και των Γκρίζων Λύκων ήδη βρίσκονται στην Θράκη οργανώνοντας σχέδιο αντιμετώπισής του

Το τουρκικό προξενείο τρίβει τα χέρια του γιατί έχει λόγο …δράσης από τον «κίνδυνο»

Ερωτηματικά για την απόφαση του Γιώργου Καρατζαφέρη να πολιτευτεί στην Κομοτηνή

Ο αρχηγός του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης επέλεξε να πολιτευθεί στην Κομοτηνή και η είδηση που δεν έκανε μόνο το γύρο της Ελλάδας αλλά και της Τουρκίας. Μια απόφαση «περίεργη» και «ύποπτη» θα πουν οι γνωρίζοντες αφού είναι γνωστό και στον ίδιο και στο κόμμα του, ότι εδώ δεν έχει καμία πιθανότητα εκλογής έδρας. Οι 1200 ψήφοι των προηγούμενων εκλογών και οι 3000 ψήφοι διαμαρτυρίας των Ευρωεκλογών δεν επαρκούν για κάτι τέτοιο. Επίσης ο Ν. Ροδόπης δεν είναι κανένας μαζικός νομός απ’ τον οποίο μπορεί να προσδοκά μεγάλο αριθμό ψηφοφόρων για να ενισχύσει το πανελλήνιο αποτέλεσμα. Αντίθετα ο τόπος μας είναι απ’ τους μικρότερους νομούς στη χώρα πληθυσμιακά. Αυτό που τον κάνει ιδιαίτερο είναι η πληθυσμιακή του σύνθεση. Με τα δεδομένα αυτά φαίνεται τουλάχιστον περίεργη και γεννά ερωτηματικά η υποψηφιότητα του Γιώργου Καρατζαφέρη στη Ροδόπη.

Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι έρχεται να «πολεμήσει» το Προξενείο της Τουρκίας στην πόλη μας, ενώ τελικά το αναγάγει σε συνομιλητή και παράγοντα των εκλογών, ενώ είναι μια διοικητική υπηρεσία της γείτονος που δεν θα έπρεπε να έχει λόγο και συμμετοχή σε τίποτα από τις εσωτερικές μας υποθέσεις.

Το διχαστικό κήρυγμα, που ξεκινά ο κ. Καρατζαφέρης επιστρέφει τη Ροδόπη και τη Θράκη πολλά χρόνια πίσω. Η λογική του που λέει στα μεγάλα κόμματα «αν θέλετε να εκλεγεί χριστιανός βουλευτής, αποκλείστε απ’ τα ψηφοδέλτια σας τους μουσουλμάνους» είναι λογική που χτίζει πάνω στο μίσος, φέρνει διχασμό στα σύνοικα στοιχεία, αλλά αναζωπυρώνει τους εθνικιστικούς φανατισμούς. Ανατρέπει το μοντέλο ειρηνικής κοινωνίας, κοινωνίας της συνύπαρξης που είναι η Θράκη και που οικοδόμησε με προσπάθεια.

Τελικά υπηρετεί αυτό που ισχυρίζεται ότι ήθελε να πολεμήσει, διότι διευκολύνει ακραία ξενοκίνητα στοιχεία να χειραγωγήσουν την ειρηνική μουσουλμανική μειονότητα γυρίζοντας τη Θράκη πολλά χρόνια πίσω. Δεν ξέρουμε αν γνωρίζει κι αν τον έχουν ενημερώσει για το τι παίζεται στις εκλογές κάθε φορά. Δεν ξέρουμε αν γνωρίζει ότι επιτελικά στελέχη του Ερντογάν, αλλά και των Γκρίζων Λύκων ήδη είναι στην Θράκη καταστρώνοντας σχέδιο αντιμετώπισής του.

Να προβληματίσει κάθε ψήφος στο Γιώργο Καρατζαφέρη

Κάθε ψήφος στο Γ. Καρατζαφέρη πρέπει να προβληματίσει. Δεν είναι απλά χαμένη ψήφος όπως θα πει κάποιος υπέρμαχος του δικομματισμού. Είναι ψήφος που ενισχύει τον τουρκικό εθνικισμό στη Θράκη και διευκολύνει τα παιχνίδια του. Που δίνει λαβές κι ερείσματα να υπάρχει και να γιγαντώνεται.



Ο λαός της Ροδόπης χριστιανοί και μουσουλμάνοι, έχουν κουραστεί απ’ τους «αυτόκλητους σωτήρες», που χτίζουν τις προσωπικές τους φιλοδοξίες πάνω στη πλάτη της περιοχής μας, διακυβεύοντας την ειρήνη, την ασφάλεια, την πρόοδο και τη δημοκρατία στον τόπο μας. Όλα όσα κατακτήσαμε αυτά τα χρόνια και είμαστε διατεθειμένοι να περιφρουρήσουμε ως κόρη οφθαλμού.

Το συμφέρον της μουσουλμανικής μειονότητας είναι να εκφραστεί μέσα από τα ψηφοδέλτια χωρίς την πίεση και την αγχόνη που θέτει τώρα και «αιτιολογημένα» το τουρκικό προξενείο, προσφέροντας στήριξη από ένα επερχόμενο κακό.

Κι επειδή το ζήτημα του προξενείου μιας ξένης χώρας στα πόδια μας που αναμειγνύεται καταστρατηγεί το ρόλο και τον λόγο ύπαρξής του είναι ένα θέμα σοβαρό, θα πρέπει να το δούμε όχι όμως με τον χρονικό ορίζοντα των εκλογών των επόμενων 13 ημερών, αλλά με σοβαρότητα, επιχειρήματα και παρεμβάσεις που θα κινητοποιήσουν την Αθήνα και την πολιτειακή ηγεσία. Αλλιώς θάναι πομφόλυγες προεκλογικοί δίχως κανένα αποτέλεσμα. Οι ρήτορες και πολιτικοί θα φύγουν κι εμείς θα μείνουμε εδώ να βράζουμε με το ζουμί και τα προβλήματα που θα έχουν δημιουργήσει στις πλάτες μας. Προβλήματα που θα είναι και δυσεπίλυτα. Αρκεί να αντισταθούμε και να μην παρασυρθούμε

ΠΗΓΗ

ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΠΑΡΛΑΠΙΠΕΣ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgx-qxIEV-Ue5q8fT6-AW10j0bE8OT83KTEWO9510ivsPUApv1Bq5zMSV867S0tKOBvDtAX96iRZQrVqA4UgOBa07jnf7GR7s_fvKigibp2YVdGF2iXxttnt_K1p5SqKnswATNpbufTYyM/s400/%CE%9D%CE%95%CE%91+%CE%9F%CE%9B%CE%A5%CE%9C%CE%A0%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%97.jpg

«Θα εξαντλήσουμε κάθε περιθώριο αναστροφής ή βελτίωσης των συμφωνιών που έκανε η κυβέρνηση της Ν.Δ.»
(Ολυμπιακή, ΟΤΕ, λιμάνια).
Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

«Ηταν το πιο ακριβό χόμπι των Ελλήνων. Βλέπαμε τα αεροπλάνα να πετούν και δεν ξέραμε πόσο μας κοστίζουν»
Α. ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjPmR8OqaiwUDNnQ1Yj9bkI0k65OAeTwE7tKkTzdvoCyLmZpqoY1NpXQMGMA7SmK2jv7c2i8Oorx_N_w3H6XBJ7_5rbMvXkwe3qQOYR6h8DBtG6I_9LecX6b3wwZrY10QQ2_2QZf3BwkcH_/s320/olympic.jpg

ΚΑΠΟΙΟΙ ΗΔΗ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ , ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΔΙΚΑ , "ΖΑΧΑΡΗ" ΤΗΝ ΠΕΡΝΑΓΑΝΕ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ......
ΑΝ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ? ΜΠΑ , ΚΑΤΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΕΙ , ΨΗΦΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ... ΚΑΙ ΚΑΛΟΠΛΗΡΩΜΕΝΟΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ.

Τι ψηφίζει ο… Μπαϊρακτάρης; ....


...... Αυτό το ερώτημα φυσικά δεν αφορά τον γνωστό εστιάτορα της πλατείας Μοναστηρακίου, αλλά τα διαπλεκόμενα σ’ αυτόν τον τόπο. Επιχειρηματικά συμφέροντα που διαπλέκονται με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, διαμορφώνουν καθημερινά την κοινή γνώμη μέσα από εφημερίδες, κανάλια και ραδιόφωνα. Οι… νταβατζήδες, λοιπόν, όπως ευφυώς τους είχε ονοματίσει ο Κώστας Καραμανλής αφού επί 5,5 χρόνια κατάφεραν να παίξουν ενεργό ρόλο στη διακυβέρνηση του τόπου τώρα καλούνται να πάρουν θέση στο προεκλογικό τοπίο.

Ένα βασικό αξίωμα είναι ότι οι διαπλεκόμενοι είναι απολιτίκ, οι μπίζνες να γίνονται και ας είναι όποιος θέλει στην πρωθυπουργική καρέκλα. Έτσι, οι επιχειρηματίες δεν έχουν σε τίποτε να αφήσουν στην άκρη συμπάθειες, πολιτικές ιδεολογίες και συναίσθημα και να στραφούν από εκεί που υπάρχει χρήμα.«Show me the money» λένε οι Αμερικανοί και οι νταβατζήδες εν Ελλάδι το ασπάζονται πλήρως. Ας πάρουμε έναν προς έναν τους επιχειρηματίες που παίζουν το δικό τους ρόλο στην προεκλογική εκστρατεία.

Όμιλος Μπόμπολα: Ο,τι έργο προκηρύχθηκε στα χρόνια της ΝΔ το χτύπησε στα ίσα, είτε μόνος του είτε με συμμάχους άλλους κατασκευαστές. Ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει ένα ανεκτέλεστο άνω των 4 δις ευρώ ενώ προσδοκά τεράστια έσοδα από τα έργα που θα γίνουν στο μέλλον. Η γιγάντωση της εταιρείας οφείλεται κατά ένα μεγάλο βαθμό στους κατά καιρούς υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ. Από τον Κ. Λαλιώτη και τη Β. Παπανδρέου επί ΠΑΣΟΚ στον φίλο του κυρίου Γιώργου, τον Γιώργο Σουφλιά. Ο Μπόμπολας διαθέτει τεράστια δύναμη στον τύπο με Έθνος, Ημερησία, Πρώτο Θέμα, Mega κ.λπ. Παραδοσιακά στηρίζει το χώρο της κεντροαριστεράς, επί 5,5 χρόνια άσκησε σκληρή κριτική στον Κ. Καραμανλή, αλλά ο Σαρακατσάνος ήταν πάντα στο απυρόβλητο. Έχει πολύ καλές σχέσεις με κορυφαίους υπουργούς της κυβέρνησης, κυρίως με τη Ντόρα Μπακογιάννη, επομένως, θα την στηρίξει όταν τεθεί θέμα Καραμανλή στη ΝΔ. Σ’ αυτές τις εκλογές αποφάσισε να πάει με τον Γ. Παπανδρέου. Όσο κι αν προσωπικά ο Μπόμπολας λέει ότι «το παιδί δεν θα τα καταφέρει», όσο κι αν τον έθαψε στη μάχη του με τον Βενιζέλο, πλέον αποφάσισε ότι τα συμφέροντά του είναι στο ΠΑΣΟΚ. Άλλωστε τα μεγάλα έργα έχουν δρομολογηθεί και απομένει η απλή επικύρωση με όποια κυβέρνηση κι αν είναι αυτή. Και μια υποσημείωση: Πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόσφατα έχει συναντηθεί με τον Δ. Κοντομηνά, κι άλλους mediάρχες, ίσως και με τον Γ. Αλαφούζο. Αν αληθεύει αυτό τότε σημαίνει ότι αποφάσισαν την κοινή γραμμή που θα ακολουθήσουν.

Όμιλος Αλαφούζου: Η κεντροδεξιών καταβολών οικογένεια, έστω και συγκαλυμμένα στηρίζει Γιώργο, όχι γιατί το θέλει αλλά γιατί ο Κώστας, θεωρούν οι Αλαφουζαίοι, τους πρόδωσε. Πλέον ποντάρουν σε άλλο άλογο στη Νέα Δημοκρατία, θηλυκό κατά προτίμηση, και εκεί θα παίξουν το παιχνίδι τους όταν ο Παπανδρέου θα τα «κάνει μαντάρα» όπως συνηθίζουν να λένε στο Φάληρο. Οι δημοσκοπήσεις της Public Issue για την Καθημερινή και τον ΣΚΑΙ είναι «μαχαιριές» κατά του Καραμανλή. Η τελευταία δίνει 5,5% μπροστά το ΠΑΣΟΚ και στα όρια της αυτοδυναμίας.

Το… Κοκκαλιστάν την πάτησε με τον Καραμανλή αλλά και με τη Siemens, έχασε μεγάλο μερίδιο, οι εταιρείες του Σωκράτη έχουν πρόβλημα και μόνο η Ιντραλότ είναι ισχυρή εξαιτίας των έργων που παίρνει στο εξωτερικό. Επομένως, ο Κόκκαλης δε θα έλεγε όχι σε μια αλλαγή στη διακυβέρνηση, αφού έτσι κι αλλιώς δεν έχει τίποτε να χάσει.

Βαρδινογιάννης – Κοπελούζος: Παραδοσιακοί υποστηρικτές της Νέας Δημοκρατίας τηρούν στάση αναμονής, δεν εμπλέκονται στο προεκλογικό παιχνίδι επιλέγοντας να τα έχουν με όλους καλά. Τα έργα στην ενέργεια είναι πολλά και στο μέλλον οι καλές συμμαχίες θα μετρήσουν. Και οι δύο τους έχουν καλές σχέσεις με στελέχη του ΠΑΣΟΚ που θα παίξουν ενεργό ρόλο στην επόμενη ημέρα.

Μυτιληναίος – Λαυρεντιάδης: Και οι δύο έχουν ανάγκη από σταθερές φιλίες. Ο μεν πρώτος – που αναπτύχθηκε επί ΠΑΣΟΚ – διότι ο τομέας της ενέργειας έχει πολύ ψωμί και τα λεφτά στο μέλλον θα είναι πολλά. Ο δεύτερος δεν έχει δουλειές με το δημόσιο, όμως, φοβάται μήπως βρεθεί στο στόχαστρο εξαιτίας των προηγούμενων επιλογών του (φέρεται να είχε στενές σχέσεις με Αλογοσκούφη). Το γεγονός ότι αγοράζει ότι πωλείται στα Media δείχνει ότι θέλει να έχει στηρίγματα για παν ενδεχόμενο. Αξιοσημείωτο: Και οι δύο έχουν κάνει μπίζνες με τον Μπόμπολα, αλλά έχουν και στενές σχέσεις με άλλους επιχειρηματίες.

Όμιλος Λαμπράκη: «Όπου φυσάει ο άνεμος πάω…» λέει και το τραγούδι. Στη Μιχαλακοπούλου ακουγόταν συχνά η φράση «το παιδί δεν μπορεί, είναι λίγος» για τον Γ. Παπανδρέου. «Παραιτηθείτε κ. Πρόεδρε» έλεγε το πρωτοσέλιδο του Βήματος μετά την ήττα του 2007. Όμως τώρα με μια θεαματική τούμπα ο Ψυχάρης στηρίζει Γιώργο, έστω κι όχι φανατικά. Τα Νέα σε ρόλο μαστιγίου για την κυβέρνηση, το Βήμα πιο χαλαρά με τον Καραμανλή. Υπάρχουν και οι προσωπικές αντιπάθειες και συμπάθειες, άλλωστε όπως η κακή σχέση με τον Γ. Παπανδρέου κορυφαίων στελεχών του ομίλου, αλλά και η προσεκτική αντιμετώπιση της Ντόρας.

Κουρής: Ότι απέμεινε στον Καραμανλή είναι ο Κουρής με την Αυριανή του και ο Γ. Τράγκας με τα τεράστια κονδύλια που έπαιρνε από την κρατική διαφήμιση.

Τέλος, να μην ξεχνάμε τον αμερικανικό παράγοντα και τη διαπλοκή με πολιτικούς. Η κίνηση του Καραμανλή να πάει με τους Ρώσους για τον αγωγό ήταν η αρχή του τέλους του και τώρα ο αγωγός μπορεί και να μη γίνει.

Γιώργος και Ντόρα, άλλωστε, είναι πιο βολικοί για την Ουάσιγκτον…

Γιατί ενόχλησε η χθεσινή συνέντευξη

Προσέξτε και το εξής:

Γράφει σήμερα το Βήμα για την χθεσινή συνέντευξη Καραμανλή στο Mega: «Η συνέντευξη αυτή ήταν το Βατερλό μας» παρατηρούσαν χθες κορυφαία κυβερνητικά στελέχη, επισημαίνοντας ότι ο Πρωθυπουργός φάνηκε και πάλι να χάνει τον δυναμισμό που εμφάνισε στη ΔΕΘ και την αποφασιστικότητα να προχωρήσει σε ρήξεις και ανατροπές».

Διαβάζοντας όμως το απομαγνητοφωνημένο κείμενο της συνέντευξης βρίσκουμε το εξής απόσπασμα στο σημείο όπου ο Καραμανλής κάνει την αυτοκριτική του:

….Ακούστε, υπάρχει πολλή υποκρισία στη δημόσια ζωή μας. Εγώ δε λέω ότι δεν έχω κάνει λάθη ή δεν έχω κάνει παραλείψεις, αλλά επιτέλους πρέπει να δούμε τα πράγματα με το όνομά τους καθαρά. Και τώρα με την εμπειρία που κουβαλάω πια λέω ξεκάθαρα, ναι, εφόσον οι Έλληνες πολίτες το θέλουν, σας λέω ένα δύσκολο πρόγραμμα, μια δύσκολη πολιτική, θα την εφαρμόζω κοιτάζοντας μόνο το συμφέρον του τόπου και όχι άλλες δήθεν πολιτικές ή άλλες σκοπιμότητες… Εάν χρειαζόμαστε κάτι περισσότερο είναι μεγαλύτερη αποφασιστικότητα στο να προωθήσουμε πράγματα τα οποία ενίοτε δημιουργούν αντιδράσεις, αλλά είναι σωστά. Οφείλω όμως κι οφείλετε κι εσείς να αναγνωρίσετε ότι όποτε τα προσπάθησα και προσπάθησα αρκετά απ’ αυτά και αρκετά γίνανε, συνάντησα απέναντί μου στείρα αντίδραση και πολιτική, κυρίως από την αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά και από τους διάφορους βολεμένους ή τα όποια συμφέροντα που δε θέλουν να κουνιέται τίποτα σε αυτόν τον τόπο.

Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι όπου κι αν κοιτάξαμε η αναφορά του Καραμανλή στα συμφέροντα δεν υπάρχει (δείτε το και μόνοι σας)

Διαβάστε κι αυτά:

Το …βαμπίρ των αγορών (η Goldman Sachs) έρχεται στην Ελλάδα προεκλογικά

Παράλληλα με τις εκλογές κτίζονται και τα νέα τζάκια στον Τύπο

ΠΗΓΗ

H οικογενειακή παράδοση συνεχίζεται


"Κανείς δεν ζημιώθηκε ποτέ από το τάξιμο", είχε πει ο Γεώργιος Παπανδρέου στην δεκαετία του '50. Μπορεί τότε να το είπε με μια δόση ειρωνείας αλλά στην ουσία το πίστευε. Το ρητό του "Γέρου της Δημοκρατίας" υιοθετήθηκε φυσικά και από τον γιο του Ανδρέα που επαγγέλθηκε την "μεγάλη αλλαγή". Σήμερα ο εγγονός συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση. Επιβεβαιώνει ότι η τακτική των υποσχέσεων -που στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι ανέφικτες - κάνουν καλό στην κάλπη.

ΠΗΓΗ

5ο πανελλαδικό φεστιβάλ ποντιακών χορών


Στο κλειστό γυμναστήριο της Θεσσαλονίκης, το "Παλαί ντε Σπορ" θα πραγματοποιηθεί φέτος, για 5η συνεχόμενη χρονιά μία κορυφαία εκδήλωση η οποία έχει γίνει θεσμός από την Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος, το 5ο Πανελλαδικό Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών.

1700 χορευτές των 367 σωματείων μελών της Παμποντιακής Ομοσπονδίας θα μας παρουσιάσουν, με τη συνοδεία της λύρας, του νταουλιού, του γαβάλ και του... αγγείου, χορούς από τις περιοχές Κερασούντα, Ματσούκα, Αργυρούπολη, Πάφρα και Καρς του Πόντου, δείχνοντας, για ακόμα μία φορά, πως η παραδοσιακή μουσική και ο χορός όχι μόνο δεν χάνονται με την πάροδο του χρόνου αλλά παραμένουν ζωνταντά απο γενιά σε γενιά.
Το 5ο Πανελλαδικό Φεστιβάλ είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Πατριάρχη της Λύρας του Πόντου, Γώγου Πετρίδη.

5ο Πανελλαδικό Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών
Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου
Ώρα έναρξης 19.00
Παλαί ντε Σπορ - Θεσσαλονίκη

ΠΗΓΗ

Αποσλαβοποίηση και σχέσεις Βουλγαρίας και ΠΓΔΜ


ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" , ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΕΔΩ

Γράφει ο Γ. Βοσκόπουλος
επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

....... Η εμφανής ή ενίοτε υποδόρια σύγκρουση Σόφιας - Σκοπίων πηγάζει από την προσπάθεια αποσλαβοποίησης της ιστορίας στην ΠΓΔΜ. Η πολιτική καταστολής της βουλγαροφιλίας στα Σκόπια είναι πιθανό να ενεργοποιήσει τη βουλγαρική διπλωματία και να οδηγήσει σε σκλήρυνση της γραμμής της Σόφιας, ώστε να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα όσων στην ΠΓΔΜ αυτοπροσδιορίζονται ως Βούλγαροι.

Ήδη αξιωματούχοι του βουλγαρικού υπουργείου Εξωτερικών έχουν δηλώσει ότι δεν θα σιγήσουν στις διώξεις Βουλγάρων αλλά και όσων εκφράζουν φιλοβουλγαρικά αισθήματα στην ΠΓΔΜ, ενώ παρόμοια περιστατικά θα αξιολογηθούν στο πλαίσιο της πορείας ένταξης της χώρας στην Ε.Ε. Την ίδια δυσφορία έχουν εκφράσει και βούλγαροι ευρωβουλευτές, οι οποίοι εκτιμούν ότι παρόμοια περιστατικά “δεν αξιολογούνται ως μεμονωμένα”.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του (bTV, 10-8-09) ο Μ. Ντιμιτρόφ αναφέρθηκε στην κρίση ταυτότητας από την οποία πάσχει η ΠΓΔΜ, επισημαίνοντας: “Το έθνος και το κράτος (ΠΓΔΜ) δημιουργήθηκαν το 1944 με βάση το βουλγαρικό πληθυσμό που κατοικεί στην περιοχή. Στο παρελθόν ο αυτοπροσδιορισμός ως Βούλγαρου επέφερε φυλάκιση 3 - 5 ετών, ώστε να προστατευθεί η εθνική ταυτότητα που δημιουργήθηκε από τον Τίτο. Σήμερα οι Βούλγαροι αλλά και όσοι αυτοπροσδιορίζονται ως Βούλγαροι διώκονται ποικιλοτρόπως. Αυτό συνιστά μία πολιτική καταστολής και μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο ‘επαναβουλγαροποίησης’, όπως το προσδιόρισε ο ίδιος ο Κίρο Γκλιγκόροφ. Είναι θετικό ότι η παρούσα ηγεσία του βουλγαρικού υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε πως θα επανεξετάσει την πολιτική της χώρας έναντι της ευρωατλαντικής πορείας της ΠΓΔΜ. Η κυρίαρχη αντίληψη στη βουλγαρική πολιτική σκηνή είναι ότι η πολιτική πλήρους στήριξης της ΠΓΔΜ θα πρέπει να μεταβληθεί… Το πρόβλημα είναι δικό τους και όχι δικό μας. Η ΠΓΔΜ προσπαθεί να μεταφέρει τα εσωτερικά της προβλήματα, την κρίση ταυτότητάς της στη Βουλγαρία, την Ελλάδα και την Αλβανία”.