Θρίλερ με απρόβλεπτες διαστάσεις, εξελίσσεται αυτή την στιγμή στην θαλάσσια περιοχή έξω από το Καστελλόριζο. Όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές του ΓΕΕΘΑ, κατά την προσέγγιση της κορβέτας “Μποντρούμ” στην περιοχή στις 12 Αυγούστου (συνόδευε τα δύο αποβατικά στα οποία είχαμε αναφερθεί χθες), το τουρκικό σκάφος επιχείρησε “περίεργη” κίνηση προσέγγισης του Καστελλόριζου με τραγικά αποτελέσματα όμως για τους Τούρκους!
Ο κυβερνήτης της “Μποντρούμ” με μία πρωτοφανή κίνηση αδεξιότητας (εδώ που τα λέμε όχι και τόσο πρωτοφανή για τους Tούρκους γιατί τον Οκτώβριο του 1996 με μία ανάλογη κίνηση είχε κολλήσει τουρκική φρεγάτα στη Κω), κόλλησε το σκάφος του στον ύφαλο που υπάρχει και είναι ευδιάκριτος και φυσικά χαρτογραφημένος!
Η εξέλιξη ήταν ακόμα πιό ενδιαφέρουσα: Στην προσπάθειά του να αποκολλήσει το σκάφος του, ξεκόλλησε ολόκληρος ο ανθυποβρυχιακός θόλος (!) του σόναρ, ο οποίος χθες το απόγευμα εντοπίστηκε από Έλληνες ψαράδες οι οποίοι ειδοποίησαν αμέσως το Πολεμικό Ναυτικό.
Στην περιοχή έχουν σπεύσει μονάδες του Π.Ν. και ομάδα βατραχανθρώπων οι οποίοι εντόπισαν το θόλο, ετοιμάζονται να τον ανασύρουν και ερευνούν την περιοχή και για άλλα ευρήματα.
Το ερώτημα είναι τι γύρευε εκεί το τουρκικό σκάφος, εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων; Η περιοχή βρίσκεται περί τα 500 μέτρα νότια τις μέσου απόστασης μεταξύ Καστελλόριζου και μικρασιατικής ακτής, δηλαδή σαφώς εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων. Σε αυτή την περιοχή δεν τίθεται θέμα αβλαβούς διέλευσης: Το τουρκικό σκάφος είχε τελείως διαφορετική πορεία πριν στρίψει και κατευθυνθεί προς το Καστελλόριζο και πέσει επάνω στην ξέρα.
Αλλά και ολόκληρη η περιοχή εκεί, όπως αναφέρουν πηγές του ΓΕΝ, είναι γεμάτη από ξέρες και μικρά βράχια που προεξέχουν της επιφάνειας. Μία περιοχή όμως που είναι ιδανική για πόντιση συσκευών ανίχνευσης κίνησης υποβρυχίων κλπ (σημειώναμε χθες ότι ελληνικό υποβρύχιο περιπολεί μονίμως πλέον στην περιοχή) ή για να υπάρξει κάποια αιφνιδιαστική κίνηση από μία πλευρά που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ότι μπορεί να υπάρξει.
Το υπουργείο Εξωτερικών ήδη έχει ενημερωθεί από το ΓΕΕΘΑ για το θέμα.
H κορβέτα Μποντρούμ:
Η συγκεκριμέν κορβέτα TCG BODRUM F501 είναι η πρώην γαλλική Drogou (F-783) του γαλλικού Ναυτικού κλάσης D’Estienne d’Orves Α69. Ναυπηγήθηκε το 1976 και έχει εκτόπισμα 1250 τόνους με πλήρες φόρτο.
Έχει μήκος 80 μέτρα, πλάτος 10,3 και βύθισμα 5,3. Η πρόωσή της εξασφαλίζεται από 2 κινητήρες ντήζελ SEMT Pielstick 12PC2V400 ισχύος 8,9 μέγκαβατ, που κινούν δυο τετράφυλλες προπέλες.
Η μέγιστη ταχύτητά της φτάνει τους 24 κόμβους, ενώ αν πέσει στους 15 ή στους 18 εξασφαλίζει μέγιστη ακτίνα δράσης 4.500 και 3.000 ναυτικά μίλια αντίστοιχα. Το πλήρωμά της αποτελείται από 7 αξιωματικούς και 83 υπαξιωματικούς/ναύτες.
Η σουίτα των αισθητήρων της αποτελείται από ένα ραντάρ επιτήρησης αέρος/επιφάνειας DRBV 51A, ένα ραντάρ ελέγχου πυρός DRBC 32E, ένα ραντάρ ναυτιλίας DECCA 1226 και ένα σόναρ πλώρης DUBA 25. Το δε πακέτο της ηλεκτρονικού πολέμου αποτελείται από ένα ραντάρ αναχαίτισης ARBR 16, δυο εκτοξευτές δολωμάτων τύπου Dagaie και ένα σύστημα αντιμέτρων SLQ-25 Nixie.
Ο οπλισμός της αποτελείται από 2 αντιπλοϊκούς πύραυλους MM38 Exocet, 1 ναυτικό πυροβόλο των 100 χλστ. σε πύργο CADAM με σύστημα ελέγχου πυρός Najir, 2 πυροβόλα των 20 χλστ., 4 πολυβόλα των 12,7 χλστ. 4 τορπίλες τύπου L3 ή L5 και έναν εκτοξευτή ανθυποβρυχιακών ρουκετών των 375 χλστ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου