11 Μαΐ 2009

ΑΜΑΝ ..... ΜΑΝ

Διάτρητες οι συμβάσεις με τη MAN. Όργιο παρατυπιών είχε εντοπίσει το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Σχετικά με την υπογραφή της σύμβασης με την οποία ανετίθετο στην κοινοπραξία Neoplan – ΕΛΒΟ η μεγάλη προμήθεια των 140 τρόλεϊ , το αρμόδιο έκτο κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου που παρακολουθούσε τις δραστηριότητες του κλάδου και κατά συνέπεια ήταν και το πλέον αρμόδιο, είχε ταχθεί ΚΑΤΑ της σύμβασης.

Όπως αποκαλύπτει σήμερα ο ΕΤ, τα μέλη του ζητούσαν να απορριφθεί η προσφορά, καθώς δεν πληρούσε σοβαρούς όρους του διαγωνισμού, όπως για παράδειγμα αυτόν που προέβλεπε 20ετή κάλυψη με ανταλλακτικά των τρόλεϊ!

Χαρακτηριστική είναι επίσης και η ...σπουδή να ανατραπεί η απόφαση του εν λόγω κλιμακίου με άλλη απόφαση, αυτή τη φορά τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που λήφθηκε όμως αρκετό καιρό μετά.


Οι δύο επίμαχες συμβάσεις, για την προμήθεια 90 κανονικών και 50 αρθρωτών τρόλεϊ συνολικού ύψους 86 εκατ. ευρώ (η μεγαλύτερη προμήθεια των τελευταίων 100 χρόνων στο συγκεκριμένο συγκοινωνιακό οργανισμό της Αθήνας) υπογράφηκαν από την τότε διοίκηση των ΗΛΠΑΠ και τους εκπροσώπους της ΕΛΒΟ και Neoplan/ΜΑΝ στις 23 και 24 Δεκεμβρίου 2002.

Είχε προηγηθεί ομόφωνη απόφαση της διακομματικής επιτροπής. Την απόφαση έλαβαν οι τότε γενικοί γραμματείς των υπ. Μεταφορών κ. Ι. Κωνσταντινίδης (τέως βουλευτής ΠαΣοΚ), πρόεδρος της επιτροπής και εκπρόσωπος του υπ. Μεταφορών κ. Χ. Βερελή, Ανάπτυξης κ. Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου (νυν βουλευτής ΠαΣοΚ) και Οικονομίας-Οικονομικών κ. Γιώργος Κανελλόπουλος, ενώ ως εκπρόσωποι των κομμάτων συμμετείχαν οι βουλευτές κ.κ. Δημήτρης Καπετανάς (ΠΑΣΟΚ), Π. Σοφός (ΚΚΕ) και Χρ. Πάνου (ΣΥΝ).


Στην υπόθεση εμπλέκεται και ο βουλευτής του ΠαΣοK κ. Γ. Μανιάτης αφού ως γενικός γραμματέας (τότε) του υπουργείου, προΐστατο της Επιτροπής Υψηλού Τεχνολογικού και Οικονομικού Αντικειμένου
.

Η δικαστική και πολιτική εξέλιξη του θέματος δημιουργεί πελώρια ερωτήματα για τον τρόπο που χειρίστηκε το θέμα η διακομματική επιτροπή.
Η Ν.Δ. βρίσκεται έξω από το «κάδρο» κι αυτό γιατί με εντολή Καραμανλή οι εκπρόσωποί της αποχώρησαν από όλες τις διακομματικές επιτροπές προμηθειών και δεν συμμετείχαν σε καμιά μέχρι το 2004.


Δουλειά πιάνει λοιπόν ο εισαγγελέας που ανέλαβε την έρευνα. Από το γραφείο του θα παρελάσουν πολιτικά πρόσωπα, ενώ δεν αποκλείεται να ζητηθεί το άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών εμπλεκομένων αλλά και δικαστική συνδρομή από τη Γερμανία.

ΠΗΓΗ

Μέρκελ και Σαρκοζί: Όχι στην ένταξη της Τουρκίας


Την αντίθεσή τους στην απεριόριστη διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης με χώρες-μέλη όπως η Τουρκία εξέφρασαν χθες η καγκελάριος της Γερμανίας, Ανγκελα Μέρκελ και ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος με αφορμή τις Ευρωεκλογές της 7ης Ιουνίου.

Η Γερμανίδα καγκελάριος υπογράμμισε ότι «δεν μπορούμε να συμπεριλάβουμε οποιονδήποτε στην Ευρώπη ως πλήρες μέλος» και πρόσθεσε ότι «πρέπει να μιλήσουμε για τα σύνορα της Ευρώπης».

Τόνισε ακόμη ότι «η κοινή μας θέση είναι προνομιακή συνεργασία με την Τουρκία αλλά όχι πλήρες μέλος».

«Δεν υπάρχει νόημα αν θα υπάρχουν όλο και περισσότερες χώρες μέλη και δεν θα μπορούμε πια να αποφασίσουμε», ανέφερε ακόμη η καγκελάριος.

«Η Ευρώπη πρέπει νά έχει σύνορα»

Επίσημος καλεσμένος στην εκδήλωση ήταν ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί ο οποίος στην ομιλία του υπογράμμισε: «Η Άνγκελα Μέρκελ έχει δίκιο ότι Ευρώπη πρέπει να έχει σύνορα, γιατί μία Ευρώπη χωρίς σύνορα θα είναι Ευρώπη χωρίς θέληση, χωρίς ταυτότητα, χωρίς αξίες».

Επιπλέον, σε συνέντευξή του σε γερμανική εφημερίδα την Κυριακή δήλωσε ότι «πρέπει να πάψουμε να δίνουμε μάταιες υποσχέσεις στην Τουρκία» προτείνοντας, αντίθετα, τη δημιουργία «ενός μεγάλου κοινού οικονομικού χώρου».

Οι ενταξιακές συνομιλίες της Τουρκίας άρχισαν το 2005, αλλά μέχρι σήμερα έχει ανοίξει ένας μικρός αριθμός από τα συνολικά 35 κεφάλαια, καλύπτοντας δευτερεύουσας σημασίας ζητήματα.

ΠΗΓΗ