4 Απρ 2009

"Κάποιοι επιπλέουν πάντα"

[παγκ.jpg]

ΤΗΝ ΦΩΤΟ ΤΗΝ ΒΡΗΚΑΜΕ ΕΔΩ

«Δεν κάνω πίσω. Με όποιο κόστος, δεν θα γίνει μπάχαλο η χώρα»

Ο κ. Μαρκογιαννάκης από τον όγδοο όροφο της οδού Κατεχάκη, σε συνεργασία με τους αστυνομικούς επιτελείς του, σχεδιάζει τώρα, λίγα μόλις 24ωρα μετά τις αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ, τις κινήσεις του για την πάταξη της εγκληματικότητας. Αυτή τη φορά μόνος του, αφού ήταν ο μόνος που εξουσιοδοτήθηκε από το ΚΥΣΕΑ να προβεί σε δηλώσεις, χωρίς την παρουσία του κ. Πρ.Παυλόπουλου, του υπουργού Εσωτερικών. Και το ΚΥΣΕΑ έδωσε απλόχερα ό,τι ζήτησε ο αναπληρωτής υπουργός. Ακριβώς 500 εκατ. ευρώ, όσα έδωσε και ο υπουργός Αγροτικής ανάπτυξης κ. Σ. Χατζηγάκης για τους αγρότες.

Τέλος, ο κ. Μαρκογιαννάκης ζητεί από τους πολίτες να συμπαρίστανται στο έργο των αστυνομικών, με αφορμή τη δολοφονική επίθεση εναντίον των δύο αστυνομικών στην Κυψέλη χθες τα ξημερώματα.

- Πολλοί είναι αυτοί που είπαν, ακούγοντας τις αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ,ότι επιχειρείτε να κάνετε τη χώρα μια απέραντη φυλακή.

«Κάνουμε αυτό που θέλει η κοινωνία» .

- Και τι είναι αυτό που θέλει;Τις κάμερες;Τις ομάδες Δέλτα με τις εντούρο μηχανές; Τις έρευνες κατ΄ οίκον;

«Θέλει τάξη. Αντιμετωπίζουμε μια έκτακτη κατάσταση: αυξημένη εγκληματικότητα, επαναδραστηριοποίηση της τρομοκρατίας, δράση αναρχικών. Τα μέτρα που παίρνουμε, κινούνται εντός των νόμιμων πλαισίων που λαμβάνονται παγκοσμίως σε όλες τις δημοκρατικές χώρες. Τηρούμε τις αρχές της αναλογικότητας και της αναγκαιότητας. Είμαι απόλυτος. Δεν κάνω πίσω. Οποιοδήποτε κι αν είναι το προσωπικό πολιτικό κόστος. Μισερές δουλειές δεν μου αρέσει να κάνω. Δεν θα επιτρέψουμε την μπαχαλoπoίηση της χώρας».

- Εδώ πυροβολούν εν ψυχρώ αστυνομικούς, όπως συνέβη στην Κυψέλη. Πώς θα αποτρέψετετην μπαχαλοποίηση;

«Πρέπει οι πολίτες να συμπαραστέκονται στο έργο της Αστυνομίας και όχι να το παρεμποδίζουν με οποιονδήποτε τρόπο σε ένα κακώς νοούμενο πνεύμα συμπαράστασης σε διάφορα πρόσωπα που μπορεί να είναι και κακοποιοί. Οι αστυνομικοί θέλουν συμπαράσταση απ΄ όλη την κοινωνία. Ο,τι σοβαρό έγκλημα, και σας το σημειώνω αυτό, έχει γίνει τα τελευταία χρόνια, έγινε από αλλοδαπούς».

- Τι σχέδιο αλήθεια ετοιμάζετε για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας;

«Η εγκληματικότητα δεν παρατηρείται μόνο στις μεγάλες πόλεις, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρέπει να φροντίσουμε και το υπόλοιπο κομμάτι της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Αυτό σχεδιάζουμε τώρα».

- Οι προσλήψεις πώς θα γίνουν, με ποια κριτήρια;

«Θέλουμε άτομα ικανά και αποτελεσματικά, κατά προτίμηση να έχουν υπηρετήσει στα ΟΥΚ, στα ΛΟΚ, στους αλεξιπτωτιστές, να έχουν κάποια εμπειρία, να τους εκπαιδεύσουμε κατάλληλα και σε τέσσερις μήνες να τους έχουμε μάχιμους στην προστασία των πολιτών. Οι προσλήψεις θα γίνουν με πλήρη διαφάνεια».

- Με τους κουκουλοφόρους τι θα κάνετε;

«Τη στιγμή που βρήκαμε τα πρώτα γκαζάκια εγκαταλειμμένα σε δρόμους και σε σακούλες, έγινε το πρώτο βήμα. Το δεύτερο έγινε πριν από λίγες ημέρες στα Εξάρχεια. Υπήρξε εμπλοκή αστυνομικών με τους αναρχικούς. Οι αστυνομικοί έδειξαν αποφασιστικότητα. Τους έριξαν απλώς κάτι μπουκαλάκια με νερό και ένα πόδι καρέκλας και έφυγαν. Δεν έκατσαν να δώσουν μάχη. Σχεδιάζουμε πολύ προσεκτικά τις κινήσεις μας. Θέλουμε χρόνο και μετά θα μας κρίνετε από το αποτέλεσμα».

- Θα γίνονται τώρα και έρευνες κατ΄ οίκον;Τι αλλάζει στη νομοθεσία για τις έρευνες αυτές;

«Τίποτα δεν αλλάζει στον νόμο. Οπως γίνονταν ως τώρα οι έρευνες, έτσι θα συνεχίζονται να γίνονται. Ο,τι προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία».

- Και με τις έρευνες για την τρομοκρατία τι γίνεται;

«Γίνεται μια σημαντική εργασία, από ικανούς αξιωματικούς, αλλά δεν θέλω ακόμη να επεκταθώ».

- Οι κάμερεςπότε θα αρχίσουν να λειτουργούν;

«Κοιτάξτε, αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμες 270 κάμερες του C4Ι, με κάποιες από αυτές κατεστραμμένες. Υπάρχουν άλλες 200 του ΥΠΕΧΩΔΕ για την κυκλοφορία στους δρόμους και άλλες 40 της Αστυνομίας για διαχείριση της κυκλοφορίας. Δυνατότητα αποθήκευσης στοιχείων σε δισκέτες έχουν μόνον οι πρώτες 270 κάμερες. Αυτές ως τώρα ενεργοποιούνταν μόνο με εντολή του εισαγγελέα. Θέλουμε τώρα να λειτουργούν συνεχώς, ύστερα φυσικά από νομοθετική ρύθμιση, χωρίς την παρέμβαση του εισαγγελέα. Πιστεύουμε ότι θα συμβάλουν στην προστασία των πολιτών». Ο αναπληρωτής υπουργός δεν θέλησε να δώσει άλλες λεπτομέρειες για τις κάμερες. Σύμφωνα όμως με πληροφορίες από τις υπηρεσίες ασφαλείας, η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης που δεν χρησιμοποιεί κάμερες. Αλλωστε τα είπαν στην ηγεσία της Αστυνομίας και οι πράκτορες της Σκότλαντ Γιαρντ που ήρθαν πρόσφατα στην Ελλάδα: «Το πρόβλημά σας δεν είναι αστυνομικό,είναι πολιτικό» τους είπαν, όπως βεβαιώνει η ηγεσία της Αστυνομίας. Με την ενεργοποίηση των καμερών, οι κασέτες θα πηγαίνουν στον εισαγγελέα ως αποδεικτικό στοιχείο. Η ηγεσία της Αστυνομίας άλλωστε το λέει καθαρά: «Αν λειτουργούσαν οι κάμερες στη διάρκεια της τελευταίας επίθεσης των κουκουλοφόρων στο Κολωνάκι, θα τους είχαμε συλλάβει,είτε φορούσαν κουκούλες είτε όχι.Γιατί θα τους εντοπίζαμε όταν έφθαναν στο Κολωνάκι, πριν φορέσουν τις κουκούλες,ή όταν έφευγαν και έβγαζαν τις κουκούλες».

Στο ΚΥΣΕΑ δεν έγινε καμία συζήτηση για το πανεπιστημιακό άσυλο. Εγινε όμως συζήτηση για τις καταλήψεις εγκαταλειμμένων σπιτιών από διάφορα άτομα. Ειπώθηκε ότι αν ο οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος ζητήσει προστασία της περιουσίας του, με άδεια της Εισαγγελίας θα αποκαθίσταται η τάξη.

ΠΗΓΗ

ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΑΥΤΑ ΜΕΤΡΑΝΕ ....

ΜΠΟΡΕΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΜΠΑΧΑΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΗΝ ΘΕΛΟΥΝ , ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΛΑ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ "ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΥ" ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΥ ΤΗΣ "ΑΜΥΝΑΣ" ΑΛΛΑ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΤΟΥ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗ "ΣΥΝΗΓΟΡΟΥΣ" ΤΗΣ .

Πολυεθνικό γαϊτανάκι με επίκεντρο τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη

http://3.bp.blogspot.com/_I7jV7R8v0zo/SR13Q0wA8mI/AAAAAAAABik/2pf5EYL51Rg/s400/getImage4544.jpg

Αμερικανοί, Γάλλοι, Αγγλοι και Καζάκοι «επιστρατεύονται» ώστε να συντομευθεί η έναρξη κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη
, που μπαίνει από αυτή την εβδομάδα στην πιο κρίσιμη φάση από τότε που υπεγράφη η τριμερής διακρατική συμφωνία Ελλάδας- Ρωσίας- Βουλγαρίας.

Η κοινοπραξία κατασκευής, με επικεφαλής τους Ρώσους της Τransneft και με τη συμμετοχή Ελλήνων και Βουλγάρων, προσέλαβε τη μεγάλη αμερικανική εταιρεία CΕRΑ, με έδρα το Κέιμπριτζ της Μασαχουσέτης, στο εμπορικό κομμάτι ώστε να προσελκύσει περισσότερους συμμετόχους που με τη σειρά τους θα συνεισφέρουν ποσότητες αργού πετρελαίου τώρα που η τιμή του έχει πέσει κάτω από τα 50 δολάρια το βαρέλι. Η αμερικανική εταιρεία, θυγατρική ενός ελάχιστα γνωστού αλλά πανίσχυρου επιχειρηματικού ομίλου στις ΗΠΑ, της ΙΗS, είναι ένα από τα ισχυρότερα «λόμπι» στην Ουάσιγκτον, με μεγάλη επιρροή στον εκάστοτε ένοικο του Λευκού Οίκου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της CΕRΑ Τζόναθαν Τζίαρ, από την άλλη ακτή του Ατλαντικού, προσπαθεί να συνθέσει ένα σύνολο εταιρειών που παράγουν ή εμπορεύονται πετρέλαιο και να τις «στοιχίσει» πίσω από το έργο. Ο πρόεδρός της, μάλιστα, ο Ντάνιελ Γέρτζιν, είναι μια σεβάσμια ενεργειακή φυσιογνωμία που έχει τιμηθεί με το βραβείο Πούλιτζερ.

Η Τrans Βalkan Ρipeline έχει επικεφαλής τη ρωσική Τransneft, της οποίας ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Τοκάρεφ «οργώνει» την Ευρώπη για να συντομεύσει την έναρξη κατασκευής.

Η «σκακιέρα»
Οι Αμερικανοί με τη σειρά τους έβαλαν στο παιχνίδι την κρατική εταιρεία πετρελαίων του Καζακστάν, την ΚazΜunai, που συνεργάζεται στενά με την αμερικανική Chevron αλλά συνομιλεί και με την Εxxon και την ΒΡ. Το παιχνίδι από την πλευρά των Καζάκων κάνει ο πρώτος αντιπρόεδρος της ΚazΜunai Μαξάτ Ιντένοφ, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, έστειλε στην Αθήνα πριν από 10 ημέρες σε ταξίδι-αστραπή μερικούς από τους στενότερους συνεργάτες του που παρέστησαν στις επαφές του κ. Τοκάρεφ και οι οποίοι συνομιλούσαν διαρκώς μαζί του στο Αλμά Ατί του Καζακστάν με δορυφορικά κινητά!

Το σχέδιο των Καζάκων πάντως υλοποιεί ο πρωθυπουργός της αχανούς χώρας Καρίμ Μασίμοφ, υπό τη σκέπη του πανίσχυρου προέδρου Ναρσουλτάν Ναζαρμπάγεφ. Πρόσφατα άλλωστε το Καζακστάν δήλωσε ότι βλέπει τον αγωγό Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη ως δίοδο για το πετρέλαιό του προς τη Δύση, ενώ, όπως είναι γνωστό, και η αμερικανική Chevron, που έχει μεγάλα συμφέροντα στο Καζακστάν, αντιμετωπίζει τον αγωγό ως πιθανή προέκταση του αγωγού που ελέγχει στην Κασπία και μεταφέρει πετρέλαιο προς τη Μαύρη Θάλασσα. Ας μην ξεχνάμε ότι ο αρχικός ενθουσιασμός υπήρχε όταν η τιμή του αργού ήταν πάνω από 120 δολάρια το βαρέλι, ενώ πέρυσι τον Ιούλιο είχε φτάσει και στα 147 δολάρια.

Ο... πολυεθνικός χαρακτήρας του έργου συμπληρώνεται από την παρουσία της γαλλικής τράπεζας Societe Generale, που έχει αναλάβει να συντονίσει τη χρηματοδότηση του έργου με τρόπο ώστε να είναι βιώσιμη η λειτουργία του, επίσης από μεγάλο δικηγορικό γραφείο του Λονδίνου, που ετοιμάζει όλες τις συμβάσεις, και από την αγγλική ΕRΜ, που θα εκπονήσει τις περιβαλλοντικές μελέτες.

Το αφεντικό της Τransneft, που είναι ο leader κατασκευής και λειτουργίας του αγωγού, ο κ. Τοκάρεφ, βρισκόταν επί μία εβδομάδα στην Ελλάδα και, αφού είδε τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, διπλωμάτες και υπηρεσιακούς, περιόδευσε στον Εβρο για να πείσει τους ντόπιους να μην αντιδράσουν. Συνοδευόταν μάλιστα και από ρώσους επισήμους, μαζί με τους σιωπηλούς Καζάκους, ενώ αυτή την εβδομάδα θα συναντηθεί με τους εκπροσώπους της βουλγαρικής πλευράς, ενώ θα επισκεφθεί και τη Γερμανία για να δει τους υπευθύνους της εταιρείας ΙLF, που εκπονεί τη μελέτη κατασκευής.

Ολο αυτό το πλέγμα κανονικά θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί ως τα τέλη Μαΐου, αλλά η δυσκολία συντονισμού τόσο πολλών φορέων μετέθεσε την ημερομηνία για το τέλος του χρόνου.

Οι μελέτες χωροθέτησης, οι αδειοδοτήσεις, το πρόγραμμα χρηματοδότησης, η αγορά γης όπου χρειάζεται, οι κρίσιμες συμφωνίες διέλευσης από Ελλάδα και Βουλγαρία και φυσικά (το κυριότερο) οι συμφωνίες για τα διερχόμενα πετρέλαια είναι το βασικό πλέγμα των ζητημάτων και προβλημάτων που πρέπει να λυθούν για να ξεκινήσει η κατασκευή του αγωγού.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Τrans Βalkan, που εδρεύει μόνιμα στην Ολλανδία, ο κ. Αλεξάντρ Ταρακάνοφ, σε συνεργασία με τον έλληνα επικεφαλής του έργου Χρ. Δήμα και τον βούλγαρο ομόλογο Πλάμεν Ρούσεφ, προσπαθούν με κάθε τρόπο να λύσουν το τριπλό σταυρόλεξο «ποσότητες αργού- χρηματοδότηση- προβλήματα κατασκευής».

Οι Βούλγαροι μάλιστα έβαλαν τέλος στην έντονη φημολογία που τους ήθελε έτοιμους να πουλήσουν τη συμμετοχή τους και ήρθαν σε συνεννόηση με τους Ρώσους, με την Τransneft να εγγυάται όλες τις ποσότητες που πιθανόν θα λείψουν, κάτι που τελικά θα κάνουν οι Αμερικανοί της CΕRΑ.

Τη συμφωνία επιβεβαίωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της Βulgargaz (που κατέχει κυρίαρχη θέση στο βουλγαρικό τμήμα του αγωγού) κ. Λιούμπομιρ Ντέντσεφ. Οι υποψήφιοι συνεταίροι, που είναι κυρίως η αμερικανική Chevron και η κρατική ΚazΜunaiGas του Καζακστάν, θα εγγυηθούν την εξασφάλιση των ποσοτήτων πετρελαίου που θα διακινούνται μέσω του αγωγού.

Σύμφωνα με τον κ. Ντέντσεφ, «οι δύο εταιρείες παλαιότερα εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά του βουλγαρικού μεριδίου αλλά η βουλγαρική κυβέρνηση προτιμά να τους προσφέρει μερίδιο πρόσβασης για τα προϊόντα τους αντί μεριδίου ιδιοκτησίας στον αγωγό,που θα μεταφέρει ετησίως 50 αντί για 35 εκατ.τόνους πετρελαίου που είχε αρχικά προγραμματιστεί».

Η χρηματοδότηση
Οσον αφορά τη χρηματοδότηση, υπό το πρίσμα και της μεγάλης τραπεζικής κρίσης που μαστίζει την Ευρώπη, μετά την επίλυση του θέματος διέλευσης, θα πρέπει να απευθυνθεί το κονσόρτσιουμ στις τράπεζες και να έχει την τελική συνεννόηση μαζί τους και μετά θα προχωρήσουν στην κατασκευή του έργου.

«Οταν θα ολοκληρωθούν αυτές οι κρίσιμες διαδικασίες, μάλλον θα έχει παρέλθει και η κρίση» ήταν η χαρακτηριστική δήλωση του κ. Χατζηδάκη, ο οποίος προσέθεσε: «Δεν μπορώ αυτή την ώρα να δεσμευθώ, όχι γιατί το έργο θα καθυστερήσει,αλλά γιατί όταν δίνονται συγκεκριμένες δεσμεύσεις πρέπει να τις τηρούμε ακριβώς» και δεσμεύτηκε ότι: «Θα καταθέσουμε νομοσχέδιο ως το τέλος Ιουνίου στη Βουλή το οποίο θα στοχεύει στο να επιλύσει επί μέρους ζητήματα που σχετίζονται με την κατασκευή και το έργο θα χαρακτηριστεί εθνικής σημασίαςγια να αντιμετωπιστούν επί μέρους προβλήματα,καθώς και γραφειοκρατικές δυσκολίες», ενώ όσον αφορά την ημερομηνία έναρξης της κατασκευής το αρχικό πλάνο αναφέρεται στα μέσα του 2010.

Ο κ. Τοκάρεφ στις επαφές του με έλληνες επιχειρηματίες είπε ότι «υπάρχει χρηματοδότηση,η εταιρεία ΙLF ολοκληρώνει τη μελέτη και υπάρχει προοπτική για ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες». Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες που ενδιαφέρονται ζωηρά για το έργο και έχουν τη σημαντική τεχνική υποδομή που χρειάζεται είναι οι Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&Ρ Αβαξ.

Το κονσόρτσιουμ που θέλει να λάβει μέρος (ΚazΜunai, Chevron, Εxxon, ΒΡ) ενδιαφέρεται να επεκταθεί η ποσότητα πετρελαίου ως τα 67 εκατ. τόνους στην περιοχή του Νοβοροσίσκ. Και, σύμφωνα με το μνημόνιο, 17 εκατ. τόνοι θα κατευθύνονται στον αγωγό ΜπουργκάςΑλεξανδρούπολη. Επίσης με 18 εκατ. τόνους θα τροφοδοτούν τον αγωγό ρωσικές εταιρείες. Εφόσον προβλέπεται η αύξηση του όγκου ως και 50 εκατ. τόνους, σταδιακά θα διαμορφώνεται και θα αποφασίζεται ποιες ακριβώς εταιρείες θα τον τροφοδοτούν με πετρέλαιο. Αυτό όμως θα αποφασιστεί εφόσον ληφθεί απόφαση για την κατασκευή δεύτερης σειράς του αγωγού.

Εντονο ενδιαφέρον επίσης έχουν εκδηλώσει και ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ώστε να μεταφέρουν ποσότητες αργού πετρελαίου από το Νοβοροσίσκ στο Μπουργκάς και από την Αλεξανδρούπολη σε λιμάνια της Ευρώπης και της Αμερικής. Ηδη γίνεται προσπάθεια ώστε οι ελληνικές εταιρείες να έχουν ένα σχετικό προβάδισμα, χωρίς όμως να παραβιάζεται η κοινοτική νομοθεσία περί ανταγωνισμού. Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν μεγάλη ανάγκη να συμμετάσχουν στο έργο αφού λόγω της κρίσης οι δουλειές τους είναι εξαιρετικά περιορισμένες.

Ποια είναι η Τransbalkan Ρipeline
Η Τransbalkan Ρipeline που θα κατασκευάσει, θα λειτουργήσει και θα διαχειριστεί τον αγωγό έχει έδρα την Ολλανδία. Το 51% της εταιρείας κατέχουν ρωσικές εταιρείες, το 24,5% η βουλγαρική πλευρά, 1% θα κατέχει συμβολικά το ελληνικό Δημόσιο και 23,5% οι ελληνικές εταιρείες.

Στη ρωσική «πλειοψηφική» κοινοπραξία του αγωγού συμμετέχουν η Τransneft με 33,34%, η Rosneft και η Gazpromneft, που έχουν από 33,3%. Η ρωσική κοινοπραξία κατέχει το 51% του αγωγού και ονομάζεται Ρipeline Consortium ΒurgasΑlexandroupolis Limited (ΡC-ΒΑ).

Από ελληνικής πλευράς συμμετέχουν η ΕΛΛΠΕ - Θράκη ΑΕ και ο όμιλος Λάτση. Η κυβέρνηση της Σόφιας έχει βασικό εργαλείο την ΒulgarGas.

Ο σημερινός προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 1 δισ. ευρώ, ενώ θα κατασκευαστούν αποθηκευτικοί χώροι συνολικής δυναμικότητας 700.00 κυβικών μέτρων στην Αλεξανδρούπολη και 500.000 κυβικών μέτρων στο Μπουργκάς.

Σε πρώτη φάση ο αγωγός θα μεταφέρει 35 εκατ. τόνους αργού πετρελαίου και από το 2014 περίπου 50 εκατ. τόνους. Από τα περίπου 290 χιλιόμετρα του αγωγού τα 130 είναι στην ελληνική επικράτεια και τα 160 σε βουλγαρικό έδαφος.

http://www.tovima.gr

Ολόχρυσο στεφάνι με (αμφισβητούμενο) «αλεξάνδρειο αίμα»

Σύμφωνα με την επικεφαλής της ανασκαφής στη Βεργίνα Χρυσούλα Παλιαδέλη, ανήκει σε γιο του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Σε έναν από τους γιους του Μεγάλου Αλεξάνδρου, τον Αλέξανδρο Δ΄ (γιο της Ρωξάννης) ή τον Ηρακλή (νόθο γιο του Μεγάλου Αλεξάνδρου και της Βαρσίνης), ανήκει, σύμφωνα με την επικεφαλής της ανασκαφής καθηγήτρια Αρχαιολογίας του ΑΠΘ κυρία Χρυσούλα Παλιαδέλη, η ολόχρυση ταφή που βρέθηκε το περασμένο καλοκαίρι στη Βεργίνα.

Προς επίρρωσιν του αρχικού συμπεράσματος η κυρία Παλιαδέλη επικαλέστηκε, πέραν των επιστημονικών ερευνητικών δεδομένων, σειρά ιστορικών πηγών που «μιλούν» για τη θανάτωση από τον Κάσσανδρο των απογόνων του μακεδόνα στρατηλάτη έτσι ώστε ο θρόνος της Μακεδονίας να μη γίνει αντικείμενο διεκδίκησης. Με δεδομένο μάλιστα ότι ο Αλέξανδρος Δ΄ θανατώθηκε μεταξύ 310 και 306 π.Χ. και ο Ηρακλής μεταξύ 309 και 308 π.Χ. και σε σύγκριση με τα πρώτα συμπεράσματα της ενδελεχούς έρευνας του ευρήματος, η κυρία Παλιαδέλη τείνει στην άποψη ότι πρόκειται για τον Ηρακλή- χωρίς όμως να αποκλείει, όπως είπε, για να... προλάβει τις αμφισβητήσεις που ακολούθησαν την παρουσίαση, «την ανατροπή,αφού είναιπιθανόν το ερχόμενο καλοκαίρι να υπάρξουν νέα δεδομένα».

Το πιο σημαντικό εύρημα
των τελευταίων 30 χρόνων


Στην κατάμεστη αίθουσα τελετών της παλιάς Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ (στον ίδιο χώρο όπου πριν από 31 χρόνια ο αείμνηστος καθηγητής Μανόλης Ανδρόνικος παρουσίασε τα ευρήματα της Βεργίνας που συγκλόνισαν τη διεθνή κοινότητα) η μαθήτριά του τότε κυρία Παλιαδέλη παρουσίασε με σχετική αμηχανία το σημαντικότερο εύρημα της τελευταίας τριακονταετίας στις Αιγές. Για τα αρχικά συμπεράσματά της η καθηγήτρια Αρχαιολογίας επικαλέστηκε τα στοιχεία στα οποία κατέληξε η ερευνητική ομάδα μετά την αναλυτική εξέταση των δεδομένων του «αναπάντεχου» ευρήματος. Υστερα από έρευνες που διήρκεσαν επτά μήνες (το ολόχρυσο στεφάνι εντοπίστηκε στις 27 του περασμένου Αυγούστου) οι ερευνητές κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα:

*Η ολόχρυση υδρία-πυξίδα (αγγείο) στο εσωτερικό της οποίας βρέθηκε το χρυσό στεφάνι είχε ύψος 26 εκ. και διάμετρο 38,5 εκ.

*Η υδρία ήταν τοποθετημένη στο εσωτερικό χάλκινης κύστης ύψους 38,5 εκ. και διαμέτρου 44,5 εκ.

*Το εύρημα εντοπίστηκε τυχαία στο βορειοανατολικό τμήμα του πυθμένα ορύγματος στον ευρύτερο χώρο της αγοράς της Βεργίνας, δίπλα από το ιερό της Εύκλειας.

*Πρόκειται ουσιαστικό για ταφικό σύνολο σε μη ταφικό περιβάλλον (όπως αυτό της αρχαίας αγοράς). Στον ίδιο χώ ρο εντοπίστηκαν ίχνη περίστυλου κτίσματος.

*Το ολόχρυσο στεφάνι που βρέθηκε στο εσωτερικό της χρυσής πυξίδας αποτελούνταν από δύο στελέχη (κύκλους) διαμέτρου 16,5 εκ. και 18,5 εκ. αντίστοιχα. Γύρω του ήταν πλεγμένα 17 κλαδιά, διακοσμημένα με 180 φύλλα και 34 καρπούς δρυός (βελανιδιάς). ? Το στεφάνι χρονολογείται από το δεύτερο μισό του 4ου αι. π.Χ. και σίγουρα όχι αργότερα από το 300 π.Χ.

*Τα φύλλα βελανιδιάς που το κοσμούσαν παραπέμπουν σε νεκρό άνδρα- συμπέρασμα, ωστόσο, στο οποίο δεν έγινε δυνατόν να καταλήξει και η ενδελεχής εξέταση των οστών. Αντιθέτως, η οστεολογική εξέταση, που πραγματοποιήθηκε από ομάδα ειδικών με επικεφαλής τη συντηρήτρια κυρία Βανέσα Παπαγεωργίου, έπειτα από σειρά ακτινογραφιών και αξονικών τομογραφιών, προσδιόρισε με ασφάλεια την ηλικία του (ή της) νεκρού μεταξύ 15 και 18 ετών, κάτι που απέκλεισε τη... συγκλονιστική υπόθεση να πρόκειται για τη μεταφερθείσα από την Αίγυπτο σορό του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η εξέταση των οστών επιβεβαίωσε ότι είχαν υποστεί καύση αμέσως ή λίγες ώρες μετά τον θάνατο. Η καύση είχε μεγάλη διάρκεια και έγινε σε πυρά 800 C και πλέον (τα δεδομένα αποκλείουν η καύση να έγινε εν κρυπτώ).

Θερμή αντιμετώπιση αλλά και αμφισβήτηση

Τα συμπεράσματα της ερευνητικής ομάδας έτυχαν θερμής αντιμετώπισης από την ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και από λιγοστά μέλη της ευρύτερης επιστημονικής και πολιτικής ηγεσίας της περιοχής (μοναδική εκπρόσωπος της πολιτείας στην παρουσίαση του ευρήματος που έγινε στο πλαίσιο της ΚΒ΄ Συνάντησης για το αρχαιολογικό έργο στη Μακεδονία και στη Θράκη το 2008 ήταν η βουλευτής του ΠαΣοΚ και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης κυρία Χρύσα Αράπογλου ).

Στη συζήτηση που ακολούθησε οι καθηγητές και αρχαιολόγοι κκ. Μιχάλης Τιβέριος και Κ. Σισμανίδης αμφισβήτησαν το συμπέρασμα της κυρίας Παλιαδέλη επικαλούμενοι τη δημόσια καύση του υψηλού νεκρού σε συνδυασμό με τη χρονολόγηση του ευρήματος (όχι αργότερα από το 300 π.Χ.) καθώς τότε στον θρόνο βρισκόταν ο Κάσσανδρος, ο οποίος και δεν θα επέτρεπε σε καμία περίπτωση τη δημόσια καύση και ταφή των «απεχθών» νεκρών τους οποίους ο ίδιος είχε δώσει εντολή να θανατώσουν. Ουδείς πάντως από τους παρισταμένους επιστήμονες αμφισβήτησε το γεγονός ότι πρόκειται περί «βασιλικής ταφής».

http://www.tovima.gr

Χωρίς συμφωνία για το Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ. “Μπλόκο” της Τουρκίας

Όταν η Ελλάδα έθετε “βέτο” στην ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, δεκάδες “καλοθελητές” έσπευσαν ασμένως να ενημερώσουν την ελληνική κοινή γνώμη ότι θα βρεθούμε αντιμέτωποι με την “οργή” όχι μόνο των Αμερικανών, αλλά και των υπολοίπων μελών της Βορειοατλαντικής συμμαχίας.
Σήμερα, η Τουρκία δια του πρωθυπουργού της Ερντογάν, “μπλόκαρε” ουσιαστικά την επιλογή του Δανού Ράσμουνδσεν στη θέση του Γ.Γραμματέα του ΝΑΤΟ, με τη δικαιολογία ότι δεν έχουν “καλή εντύπωση για αυτόν οι Μουσουλμάνοι”. Τί θα πρέπει, τώρα, να ακούσει ο Ερντογάν για αυτή του την επιλογή; Ότι θα “τιμωρηθεί” σκληρά από τους συμμάχους που μπλοκάρει τις διαδικασίες; Ή μήπως έτσι εμφανίζεται ως ο “υπερασπιστής των συμφερόντων” των Μουσουλμάνων της Ανατολής, και όχι μόνο; Η συζήτηση βέβαια δεν έχει τελειώσει, αλλά το “ανατολίτικο παζάρι” μόλις ξεκίνησε…

http://www.newsblog.gr

Ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου καταδικάζει Φασισμό και Κομμουνισμό


http://www.kivotoshelp.gr/images/STALIN+LENIN.jpg

Στη συνεδρία της 2ας Απριλίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε το ψήφισμα της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων που αφορά την «Ευρωπαϊκή Συνείδηση και τον Ολοκληρωτισμό». Το ψήφισμα είναι άκρως καταδικαστικό των απολυταρχικών καθεστώτων, τόσο του Φασισμού όσο και του Κομμουνισμού.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζήτησε μεταξύ άλλων «την αποκάλυψη και την αποτίμηση των εγκλημάτων που διέπραξαν τα ολοκληρωτικά Κομμουνιστικά καθεστώτα», τονίζοντας την ανάγκη για ύπαρξη αποδοχής της ευθύνης και της ζήτησης συγγνώμη από τους ενόχους.

Η υιοθέτηση του ψηφίσματος έγινε με 553 ψήφους υπέρ, 44 κατά και 33 αποχές. Σημειώνεται, ότι οι 44 ψήφοι κατά, προέρχονται ως επί το πλείστον από την Ομάδα της Ενωμένης Αριστεράς, στην οποία ανήκει το Κομμουνιστικό Κόμμα Κύπρου ΑΚΕΛ (ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΕ ΚΑΙ Ο ΣΥΝ).

Να σημειωθεί, ότι το Ψήφισμα ζητά «...να καθιερωθεί η 23η Αυγούστου ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Μνήμης για τα θύματα των Ολοκληρωτικών και αυταρχικών καθεστώτων». Με άλλα λόγια, η 23η Αυγούστου θα είναι η ημέρα εναντίον του Φασισμού και του Κομμουνισμού.

http://www.romiossini.com

ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ ΟΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ? ΠΙΠΕΡΙ ΘΑ ΣΑΣ ΒΑΛΕΙ Η ΑΛΕΚΑ ΡΕ ΠΑΛΙΟ ΨΟΦΟΕΥΡΩΠΑΙΟΙ .... ΑΚΟΥΣ ΕΚΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΥΤΑΡΧΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ Ο ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ , ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ....

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΤΟΠΙΟΥΣ ΚΛΩΝΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΟΥΛΗ ΙΩΣΗΦ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ? ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΘΕΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΩΝ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ? ΠΟΤΕ ΘΑ ΒΓΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟ ΠΑΜΕ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΜΟΝΟΔΡΟΜΟΥ ? ΤΑ ΤΑΓΜΑΤΑ ΕΦΟΔΟΥ ΤΩΝ "ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ" ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ?

http://3.bp.blogspot.com/_Jtxb9AL8XfY/Rm56JxL_loI/AAAAAAAAAgI/Cpx0wlKlVZ0/s320/834ec1c8e1c19f5b6b055200373916a4-d6407796db8bc7845a008947e427c357.jpg

ΕΜΠΡΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΟΙ ΚΟΛΑΣΜΕΝΟΙ .... ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΚΟΝΟΜΗΜΕΝΟΙ , ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΠΟΥ ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΚΥΒΕΡΝΑΜΕ