27 Μαΐ 2009

Ελληνομανία: η νέα μόδα των Τούρκων- ΜΟΔΑ Ή ΚΑΤΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiDWksWv_-X3Obf_jBMD7nzLm2kgU67fCA1c1Z_zv0sUUpCGXkG3gj812ZEX2LDLyiGTSCYlhen_zI-aKcpK5UlmHYCoL5bi2ypcFIxzwZ7vMPagKPkFv_t2dL1q2cmPitsVMd2ZKWDCO8/s400/%CE%95%CE%A6%CE%95%CE%A3%CE%9F%CE%A3+-+%CE%92%CE%99%CE%92%CE%9B%CE%99%CE%9F%CE%98%CE%97%CE%9A%CE%97+%CE%A4%CE%9F%CE%A5+%CE%9A%CE%95%CE%9B%CE%A3%CE%9F%CE%A5.gif

Του Αλεξανδρου Μασσαβετα


Ο Ελληνας επισκέπτης μοιραία εντυπωσιάζεται με το φαινόμενο που πολλοί Τούρκοι αποκαλούν «Ελληνομανία» ή «Ελληνοϋστερία». Βρίθουν τα ελληνικά ονόματα σε καταστήματα, ξενοδοχεία και εστιατόρια.

Ελληνική μουσική (από Χάρις Αλεξίου και Ευανθία Ρεμπούτσικα ώς Αντζελα και Ρουβά) κατακλύζει τους δρόμους αλλά και τις συχνότητες των ραδιοσταθμών, εκείνων μάλιστα που μεταδίδουν μόνο τουρκικά τραγούδια (η ελληνική μουσική δεν θεωρείται «ξένη», τόνισε παραγωγός). Η διακόσμηση χώρων διασκέδασης ενίοτε περιλαμβάνει από αρχαία αγάλματα έως απομιμήσεις εικονισμάτων της Παναγίας. Στην Κωνσταντινούπολη, το φαινόμενο συνδέεται με το κίνημα της νοσταλγίας για την παλιά, κοσμοπολίτικη μητρόπολη.

Ωστόσο, η ελληνομανία ως φαινόμενο έχει καταλάβει όλη τη μικρασιατική ακτή όπου ζούσαν ελληνικοί πληθυσμοί πριν από την ανταλλαγή, όπως έμελλε να ανακαλύψω σε οδοιπορικό μου κατά την ακτογραμμή του Αιγαίου για την προηγούμενη έκδοση του περιοδικού «Passport». Πριν από δεκαπέντε μόλις χρόνια Ελληνες τουρίστες που επισκέπτονταν τα ερείπια της Εφέσου ή της Πριήνης πληροφορούνταν από τους ξεναγούς τους ότι τις εν λόγω πόλεις είχαν οικήσει οι Ιωνες, φυλή μη ελληνική. Οι ελληνικές επιγραφές παρουσιάζονταν ενίοτε ως γραμμένες στην παλαιοτουρκική(!).
Μεγάλη η αλλαγή.

«Θέλω Ελληνες για τη Σμύρνη μου»

Η αποστροφή ανήκει στη δημοσιογράφο Μινέ Κιρίκανατ, κεμαλίστρια και ορκισμένη εχθρό των ισλαμιστών. Οπως τόνισαν παράγοντες της ομογένειας, εκπλήσσουν δηλώσεις παρόμοιου περιεχομένου από πρόσωπο του κεμαλικού χώρου (η Κιρίκανατ είναι μάλιστα κόρη στρατιωτικού).

Παρόμοιες όμως δηλώσεις επαναλαμβάνονται από πολλούς Τούρκους αστούς. Αναλυτές τονίζουν ότι οι αποστροφές δεν υποδηλώνουν κάποια νοσταλγία για τον Ελληνα ως Ελληνα, αλλά για την αστική τάξη ιδιαίτερα της Κωνσταντινούπολης στην οποία ανήκε και την οποία προσωποποιούσε. «Οταν λένε πως τους λείπουμε, εννοούν πως δεν αντέχουν να συμβιώνουν με τους Κούρδους και τους Τούρκους χωριάτες που πήραν τη θέση των Ελλήνων στο Φανάρι, το Κοντοσκάλι αλλά και το Πέρα, και αποτελούν σήμερα την πλειοψηφία» εξηγεί στέλεχος που δουλεύει σε δημόσια υπηρεσία, και που αποφάσισε, παρά την άγνοια της ελληνικής, να βαπτισθεί Ελληνορθόδοξος. «Ανακάλυψα πως έχω ελληνική καταγωγή». Κρατά την αλλαγή θρησκεύματος κρυφή. «Φοβάμαι μη χάσω τη θέση μου».

«Αρνούμαι κάθε σχέση με το ισλάμ»

«Με θεωρώ Ελληνα, παρότι έχω τουρκικό όνομα και είμαι απόλυτα τουρκόφωνος, γιατί αισθάνομαι κοντύτερα στη Δύση και αρνούμαι κάθε σχέση με το ισλάμ» λέει. Οπως πολλοί, ερμηνεύει την ελληνολατρία ως κοινωνικό φαινόμενο. Ο συγγραφέας Ορχάν Παμούκ είχε κατηγορήσει τους «νοσταλγούς» των Ελλήνων της Πόλης για ανειλικρίνεια. Ο Αρμένιος δημοσιογράφος και εκδότης Χραντ Ντινκ είχε σε συνέδριο κατηγορήσει την πλειοψηφία ότι «μας αντιμετωπίζει, εμάς τους μειονοτικούς, σαν αντίκες», λέγοντας πως «αφού μας έκαναν να φύγουμε, τώρα προσπαθούν να περισώσουν τους λίγους που έμειναν για να μη χάσει η Πόλη το χρώμα της».

Ο επίσης αρμενικής καταγωγής Σεβάν Νισανιάν, γνωστότερος συγγραφέας τουριστικών οδηγών της χώρας, εξηγεί πως παν Ελληνικόν είναι πια του συρμού, ιδίως μεταξύ των μορφωμένων αστών. «Πρόκειται αναμφίβολα για ταξικό φαινόμενο: είσαι cool και chic αν πίνεις ούζο αντί για ρακί, αν ακούς ρεμπέτικα αντί για τουρκική έντεχνη και ονομάσεις το μαγαζί σου "αδελφή μου" ή κάτι τέτοιο». Κατά τον Νισανιάν η Τένεδος ειδικότερα έχει γίνει η Μέκκα της τουρκικής ελληνολαγνείας.

Παντού ελληνικές επιγραφές

Τον κοινωνικό χαρακτήρα της ελληνολαγνείας εξήγησε επαρκώς και ο δημοσιογράφος Αρης Χατζηστεφάνου στο βιβλίο του «Τουρκία, Ανατολικά της Ε.Ε.». Αφήνοντας τις ιδεολογίες κατά μέρος, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει τον καταιγισμό. Το όνομα Pera διακρίνει εστιατόρια, ξενοδοχεία, γκαλερί, μέχρι και μπακάλικα. Από τα πλέον trendy καφέ του Νεοχωρίου (Yenikοy) το Νέα Χώρα. Ξενοδοχεία όπως Δάφνη και Χρυσούν Κέρας βρίθουν στο Φανάρι και τον Κεράτιο. Smyrna ονόμασαν δύο Σμυρνιοί Εβραίοι το καφέ-εστιατόριο που άνοιξαν στην μποέμ συνοικία Τζιχάνγκιρ. Τα ελληνικά τοπωνύμια ανασταίνονται στην ακτογραμμή του Αιγαίου. Αμέτρητα ξενοδοχεία και καταστήματα ονομάζονται Levissi ή Μakri στις δύο παλιές ελληνικές πόλεις, κεντήματα (ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΚΑΛΟΝ ΠΑΣΧΑ) κοσμούν τους τοίχους καφέ στα Αλάτσατα. «Ο Ελληνας είναι ο Ευρωπαίος που καλύτερα ξέρουν οι Τούρκοι, τον οποίο ζηλεύουν και θέλουν να μιμηθούν» λέει η Τουρκάλα σύζυγός του.

«Καταγόμαστε από την Κρήτη»

«Είμαι Ελληνας» δηλώνει κατηγορηματικά ο Μεμέτ. Και εξηγεί: «Καταγόμαστε από την Κρήτη. Είμαστε Ελληνες που εξισλαμίσθηκαν με την οθωμανική κατάκτηση. Θέλω απλώς να αποκηρύξω κάθε σύνδεσμο με την ισλαμική κουλτούρα, που δεν αποτελεί σημείο αναφοράς για μένα» λέει.

Το ζήτημα των σημείων αναφοράς απασχολεί πολλούς «Δυτικότροπους» αστούς. «Κοίτα με προσεκτικά. Σου μοιάζω να έχω έρθει από την Κεντρική Ασία;» ρωτά ο Ερτάν, καθηγητής κοινωνιολογίας σε γνωστό ιδιωτικό Πανεπιστήμιο. «Είμαστε οι απόγονοι όλων των λαών που ζούσαν στη Μικρασία, εκείνων που εξισλαμίσθηκαν και εκτουρκίσθηκαν. Είμαστε τόσο Ελληνες όσο και εσείς στην άλλη όχθη του Αιγαίου, γιατί είμαστε οι απόγονοι του εξισλαμισθέντος Μικρασιατικού Ελληνισμού» λέει. «Δεν το λέω αυτό για να οικειοποιηθώ μια κουλτούρα. Θέλω απλά να υπενθυμίσω στους συμπατριώτες μου ότι αυτά τα αρχαία μνημεία είναι δικά μας μνημεία, και πρέπει να αγωνιστούμε για την προστασία τους. Τα σημεία αναφοράς μας δεν είναι μόνο το Ισλάμ και ο Νασρεντίν Χότζας. Είναι και το Βυζάντιο, η λέξη Κωνσταντινούπολη, η αρχαία Ρώμη και οι Ιωνες φιλόσοφοι».

Καθημερινή

ΠΗΓΗ

"ΜΕΓΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΩΝ TOR- MI" ΑΠΟ ΤΟΝ "ΑΔΕΣΜΕΥΤΟ"

ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ- ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΩΝ ΤΟΡ-Μ1

"ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : ...... "

http://www.army.gr/dimosieuseis/hmerisios/imerisiosfiles/20090527/7.jpg

http://www.army.gr/dimosieuseis/hmerisios/imerisiosfiles/20090527/8.jpg

Ή ΠΩΣ Η ΑΜΥΝΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΤΑΙ ΣΕ ΠΑΧΥ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ

Εξόργισε η πρόταση Γιούσενκο προς πατριάρχη

Η πρόταση του προέδρου της Ουκρανίας Βίκτορ Γιούσενκο προς τον οικουμενικό πατριάρχη Βαρθολομαίο, να ανοίξει εκκλησία υπό μορφή αντιπροσωπείας στο Κίεβο, προκάλεσε την αντίδραση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών.

“Αυτό αντίκειται στη Λοζάνη. Ο πατριάρχης βρίσκεται σε καθεστώς δημοσίου υπαλλήλου. Δεν έχει δικαίωμα να διορίζει”, αναφέρει σχετική ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ.
Όπως αναφέρει η “Ακσάμ”, ο πρόεδρος της Ουκρανίας επισκέφτηκε την Κωνσταντινούπολη για τον αγώνα του κυπέλλου UEFA, ενώ το αίτημα που υπέβαλε στο Φανάρι προκάλεσε σοκ στην Άγκυρα. Ωστόσο διευκρινίζεται ότι ο πατριάρχης “Φαναρίου” στο αίτημα αυτό δεν έδωσε μια ξεκάθαρη απάντηση.

ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΣΤΗ ΛΟΖΑΝΗ

Η πρόταση Γιουσένκο αντιβαίνει στη συνθήκη της Λοζάνης, υποστηρίζει η εφημερίδα, διότι το Ορθόδοξο Πατριαρχείο “Φαναρίου” υπάγεται στη νομαρχία Κωνσταντινούπολης και δεν έχει δικαίωμα να ανοίγει αντιπροσωπείες στο εξωτερικό.

Η Άγκυρα υποστηρίζει ότι η πρόταση αυτή δεν έχει ισχύ. Μάλιστα διπλωματικές πηγές, σύμφωνα με την εφημερίδα, ανέφεραν ότι αυτό το αίτημα πηγάζει από το γεγονός ότι η Ουκρανία αναγνωρίζει την εκκλησία αυτή ως οικουμενική. Πάντως τονίζεται πως δεν πρόκειται να δοθεί άδεια για κάτι τέτοιο και ότι το Πατριαρχείο δεν μπορεί να αποδεχθεί μια τέτοια πρόταση, χωρίς την άδεια της Τουρκίας.

Τα μειονοτικά δικαιώματα, αναφέρεται, ρυθμίζονται βάσει των άρθρων 37-45 της συνθήκης της Λοζάνης και μόνο στα πρακτικά της συνθήκης αναφέρεται ότι με κοινή εγγύηση Ελλάδας και Βρετανίας το πατριαρχείο -το οποίο δεν φέρει “οικουμενική” ιδιότητα, δεν έχει ούτε την ιδιότητα του Νομικού Προσώπου- “αποτελεί ένα δημόσιο ίδρυμα της Τουρκίας και ότι πρέπει να συμμορφώνεται με το νόμιμο καθεστώς, το οποίο θα προσδιορίζεται από την Άγκυρα”, και πως “ο πατριάρχης, ως καθεστώς, δεν έχει καμία διαφορά από το καθεστώς ενός ιμάμη σε ένα τέμενος”.

Στο δημοσίευμα επισημαίνεται δε ότι ο πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος είχε συμμετάσχει στους εορτασμούς στο Κίεβο για τα 1.020 χρόνια αποδοχής του χριστιανισμού, είχε γίνει δεκτός από τον Γιουσένκο και είχε απευθύνει έκκληση στις ορθόδοξες εκκλησίες της Ουκρανίας για ενότητα.

Ο φιλοδυτικός ηγέτης της πορτοκαλί επανάστασης, επιθυμώντας να απαλλαγεί από την επιρροή της Μόσχας, αγωνίζεται προκειμένου η Ουκρανία να αποκτήσει τη δική της εκκλησία και τότε είχε ζητήσει την υποστήριξη του Βαρθολομαίου για την ένωση των εκκλησιών της Ουκρανίας κάτω από μια σκέπη, αφού λόγω της κατάστασης που είχε δημιουργηθεί είχαν χωριστεί στα τρία.

ΠΗΓΗ

Αριστερός: Το πιο προσοδοφόρο επάγγελμα

http://www.zougla.gr/news/data/upimages/dimitra/LAZOPOULOS-KONTOMHNAS3BNKHD.jpg

Κάποιος είπε κάποτε ότι “στην Ελλάδα, το πιο προσοδοφόρο επάγγελμα είναι ο αριστερός.”

Αν πιστέψουμε τη σημερινή Ελευθεροτυπία (Μαΐου 17, 2009 ) , οι διαπραγματεύσεις που κάνει ο Μέγας Αριστερός και υπερασπιστής των Απανταχού φτωχών Λάκης Λαζόπουλος με τον Alpha έχουν ως εξής:

Ζητάει για τη νέα σεζόν 5.100.000 για 30 εκπομπές.

Δηλαδή 170.000 ευρώ ανά εκπομπή.

Με δεδομένο ότι ο καθαρός χρόνος (εκτός διαφημίσεων) είναι περίπου 2 ώρες, αυτό σημαίνει ότι το “ταλέντο” Λάκη του Αριστερούλη εκτιμάται από τον ίδιο σε 1.416 ευρώ ανά λεπτό!

Χωρίς να υπολογίζεται το added value και τα “παράπλευρα έσοδα” όπως π.χ. η τζάμπα διαφήμιση του θεάτρου του, ή οι πωλήσεις δικαιωμάτων.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο Λάκης ο Αριστερούλης πούλησε τα δικαιώματα προηγουμένων εκπομπών σε εκδοτικό οίκο για …..μόλις 7.000.000 ευρώ (Επτά Εκατομμύρια Ευρώ!!!)

ΠΗΓΗ

ΕΓΩ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΠΟΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΑΓΑΠΑΕΙ ?

Tριάντα χρόνια από την ένταξη στην ΕΕ

Ήταν 28 Μαΐου του 1979 στο Ζάππειο Μέγαρο, όταν ο τότε πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής έβλεπε έναν μεγάλο στόχο του να πραγματοποιείται. Παρουσία κορυφαίων προσωπικοτήτων, τους ηγέτες των κρατών, από τα τότε κράτη-μέλη της ΕΟΚ, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής άλλαξε σελίδα στην πολιτική ζωή της Ελλάδας, υπογράφοντας τη συνθήκη ένταξης της χώρας μας στην ευρωπαϊκή οικογένεια.

Ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός της Ελλάδας, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εξωτερικών, προϋπήρχε της διασύνδεσης της πορείας της χώρας με τις προσπάθειες ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης εντός της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Έλαβε, ωστόσο, συγκεκριμένη διάσταση με την υποβολή της αίτησης για σύνδεση με τη νεοπαγή Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ), τον Ιούνιο του 1959, αίτηση που οδήγησε στην υπογραφή της Συμφωνίας Σύνδεσης Ελλάδας – ΕΟΚ, τον Ιούνιο του 1961. Η Συμφωνία αυτή που ουσιαστικά αποτελούσε το πρώτο βήμα στην πορεία της Ελλάδας για την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα, «πάγωσε» με την εγκαθίδρυση της στρατιωτικής δικτατορίας στην Ελλάδα (Απρίλιος 1967) και επανενεργοποιήθηκε μετά την αποκατάσταση της δημοκρατίας (Ιούλιος 1974).

Ο στόχος όμως της ελληνικής κυβέρνησης και ειδικότερα του τότε πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή ήταν η επιδίωξη της ενσωμάτωσης της χώρας στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα ως πλήρες μέλος. Πράγματι, η αίτηση για πλήρη ένταξη υποβλήθηκε στις 12 Ιουνίου 1975, με επιστολή που ο K. Καραμανλής απηύθηνε στον τότε πρόεδρο του Συμβουλίου Υπουργών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, Υπουργό Εξωτερικών της Ιρλανδίας G. Fitzgerald.

Η Ελλάδα επέλεξε την πλήρη ένταξη στην Κοινότητα καθώς θεώρησε την Κοινότητα ως το θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορούσε να σταθεροποιήσει το δημοκρατικό πολιτικό της σύστημα και θεσμούς, επεδίωκε την ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της θέσης της στο περιφερειακό και διεθνές σύστημα καθώς και της «διαπραγματευτικής της δύναμης», ιδιαίτερα σε σχέση με την Τουρκία η οποία εμφανιζόταν ως η μείζων απειλή για την Ελλάδα μετά την εισβολή και κατάληψη μέρους της Κύπρου (Ιούλιος 1974). Στα πλαίσια αυτά, η Ελλάδα επεδίωκε επίσης τη χαλάρωση της έντονης εξάρτησης που είχε αναπτύξει μεταπολεμικά από τις Ηνωμένες Πολιτείες (ΗΠΑ).

Επιπλέον θεώρησε την ένταξη στην Κοινότητα ως ισχυρό παράγοντα που θα συνέβαλε στην ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, ενώ επιθυμούσε ως ευρωπαϊκή χώρα, να είναι «παρούσα» και να επηρεάσει τις διεργασίες για την ευρωπαϊκή ενοποίηση και το πρότυπο της Ευρώπης, στο οποίο η διαδικασία αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει.

Η πρώτη αντίδραση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας στην Ελληνική αίτηση εκδηλώθηκε αρχικά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) η οποία σύμφωνα με το τότε άρθρο 237 της Συνθήκης της Ρώμης, έπρεπε να διατυπώσει «γνώμη» πάνω στην αίτηση χώρας για ένταξη στην Κοινότητα. Η Επιτροπή δημοσίευσε τη «γνώμη» της στις 28 Ιανουαρίου 1976. Προς μεγάλη έκπληξη, ενώ τόνισε ότι πρέπει να δοθεί «σαφώς θετική απάντηση» στο αίτημα της Ελλάδας για ένταξη, πρότεινε θέσπιση προενταξιακής μεταβατικής περιόδου πριν από την πλήρη θεσμική ενσωμάτωση της χώρας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες οικονομικές μεταρρυθμίσεις.

Με παρέμβαση του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή προς τις κυβερνήσεις των εννέα χωρών – μελών και ιδιαίτερα τις Γαλλία και Γερμανία, η πρόταση αυτή της Επιτροπής απορρίφθηκε. Έτσι, τον Ιούλιο 1976 άρχισαν οι διαπραγματεύσεις για την ένταξη, οι οποίες ολοκληρώθηκαν το Μάιο 1979 με την υπογραφή της Πράξης Προσχώρησης στην Αθήνα στο Ζάππειο Μέγαρο. Το Ελληνικό Κοινοβούλιο κύρωσε την Πράξη Προσχώρησης της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα στις 28 Ιουνίου 1979.

ΠΗΓΗ


Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Γιαννάκης Ομήρου στέλλει τον Καρλ Μπιλντ σε φροντιστήριο

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEitBCmpgsef8ndGuTQQE9iU05t6qSC7nM7Jmol6K2plE2EfVDffT5SmZZhCIf8mHtuqnMVqL7LTpljSqAi5cf1GlCZcjq67482GNagTlXd7svLgHqfzjJBwicgwCIo1TZTdFCgVply5Ml9k/s400/%CE%A3%CE%B7%CE%BC.+%CE%9A%CF%8D%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82.jpg

«Θα συμβούλευα τον Υπουργό Εξωτερικών της Σουηδίας να εγγραφεί σε ένα φροντιστήριο ταχύρρυθμης εκμάθησης της ιστορίας της Κύπρου και της Ελλάδας, για να διαπιστώσει ότι το θεμέλιο του ευρωπαϊκού πολιτισμού είναι ο ελληνικός πολιτισμός και η Κύπρος είναι αναπόσπαστο τμήμα του ελληνικού πολιτισμού», απάντησε στον Μπιλντ ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Γιαννάκης Ομήρου.

Ο Ομήρου στέλλει τον Καρλ Μπιλντ... σε φροντιστήριο
Δείγμα των εκβιασμών που θα επιχειρηθούν σε βάρος της Κύπρου, με επίκεντρο την αξιολόγηση της ενταξιακής πορείας της Τουρκίας, αποτελούν οι δηλώσεις του φιλότουρκου Υπουργού Εξωτερικών της Σουηδίας Καρλ Μπιλντ στη γαλλική εφημερίδα «Φιγκαρό» ότι «η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να θεωρεί την Κύπρο, ένα νησί στα ανοιχτά της Συρίας, ως ευρωπαϊκή χώρα και την ίδια στιγμή να μην κάνει το ίδιο για την Τουρκία».

«Θα συμβούλευα τον Υπουργό Εξωτερικών της Σουηδίας να εγγραφεί σε ένα φροντιστήριο ταχύρρυθμης εκμάθησης της ιστορίας της Κύπρου και της Ελλάδας, για να διαπιστώσει ότι το θεμέλιο του ευρωπαϊκού πολιτισμού είναι ο ελληνικός πολιτισμός και η Κύπρος είναι αναπόσπαστο τμήμα του ελληνικού πολιτισμού», απάντησε στον Μπιλντ ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Γιαννάκης Ομήρου.

Η δήλωση του Καρλ Μπιλντ, η χώρα του οποίου αναλαμβάνει την προεδρία της Ε.Ε. το δεύτερο εξάμηνο του έτους, επιβεβαιώνει τα προβλήματα που θα δημιουργήσει στην Ελλάδα και στην Κύπρο η σουηδική προεδρία.

ΣΗΜΕΡΙΝΗ

ΠΗΓΗ

Ισραηλινοί μιλούν για ισλαμικό κίνδυνο

Την ανησυχία τους για τα πρόσφατα επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας από μουσουλμάνους εξέφρασαν χθες στελέχη μυστικών και αστυνομικών υπηρεσιών του Ισραήλ, οι οποίοι συμμετέχουν σε συνέδριο για θέματα ασφαλείας που πραγματοποιείται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Οπως ανέφεραν οι ισραηλινοί νυν και πρώην αξιωματούχοι, «παρακολουθούμε με ανησυχητικό ενδιαφέρον τις κινητοποιήσεις των μουσουλμάνων.Από την εμπειρία μας από αυτές τις πολιτικές πράξεις μπορεί να ξεπηδήσουν φαινόμενα τρομοκρατίας. Πρέπει οι ελληνικές αρχές να το προσέξουν ιδιαίτερα. Ισως σηματοδοτεί μια νέα κακή αρχή...».

Στο κλειστό αυτό συνέδριο με τίτλο «Ο νέος ρόλος των στελεχών ασφαλείας στο σύγχρονο περιβάλλον σύμφωνα με την ισραηλινή αντίληψη» συμμετέχουν 45 σύνεδροι, ανάμεσα στους οποίους αξιωματικοί ειδικών υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ., υπεύθυνοι ασφαλείας δημοσίων οργανισμών κ.ά. Ανάμεσα στους ισραηλινούς αξιωματούχους που συμμετέχουν βρίσκονται και ορισμένοι οι οποίοι έδωσαν το «παρών» στα μέτρα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων, στην κατάρτιση των μελετών τρωτότητας των ελληνικών δημόσιων κτιρίων, των μέσων μαζικής μεταφοράς κ.ά.

Οπως ανέφεραν οι εν λόγω αξιωματούχοι, «τα σχέδια της διεθνούς τρομοκρατίας δεν έχουν επηρεαστεί καθόλου ούτε από την εκλογή του Ομπάμα στις ΗΠΑ ούτε από άλλες επιχειρήσεις σε χώρες της Ασίας. Αν δεν ληφθούν μέτρα, είναι βέβαιον ότι η Ελλάδα,λόγω αυτής της παγκόσμιας αστάθειας,θα αποτελέσει μέρος του προβλήματος.Αν η Αλ Κάιντα διαπιστώσει ότι στην Ελλάδα υπάρχει αδύνατο σημείο στη λήψη μέτρων ασφαλείας, θακτυπήσει και εδώ». Στο συνέδριο συμμετείχε και ο πρεσβευτής του Ισραήλ στην Αθήνα, ο οποίος όμως δεν προχώρησε σε κανένα σχόλιο για τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των εδώ μουσουλμάνων.

ΠΗΓΗ

Αμερικανοί στην Κύπρο για πετρέλαιο

http://www.noiazomai.net/aoz_kariotis.files/image014.jpg

Αμερικανική θα είναι η πρώτη εταιρεία που θα αρχίσει τις έρευνες για εντοπισμό πετρελαίου και φυσικού αερίου νοτιοδυτικά της Κύπρου εντός της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης (ΑΟΖ) της Κυπριακής Δημοκρατίας
. Στην αποκάλυψη αυτή προέβη χθες, με τον πιο επίσημο τρόπο, ο αμερικανός πρεσβευτής κ. Φρανκ Ούρμπαντσικ σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στη Λευκωσία με την ευκαιρία της λειτουργίας της Διεθνούς Εκθέσεως Κύπρου.

Ο αμερικανός διπλωμάτης δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το πότε θα αρχίσουν οι έρευνες (απλώς ανέφερε «σύντομα »), δηλώνοντας όμως ότι θα αυξηθούν σημαντικά οι αμερικανικές επενδύσεις στην Κύπρο με την έλευση της αμερικανικής εταιρείας ενέργειας, η οποία θα αρχίσει να εξερευνά τις νοτιανατολικές ακτές της Μεγαλονήσου.

Κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου έχουν εντοπισθεί περίπου πριν από έναν χρόνο στη συγκεκριμένη περιοχή από ερευνητικά και ωκεανογραφικά σκάφη που είχε εκμισθώσει η κυπριακή κυβέρνηση, η οποία μάλιστα προχώρησε και σε συμφωνίες για την εκμετάλλευση του πετρελαίου με τις γειτονικές προς αυτήν χώρες Αίγυπτο και Λίβανο. Η Αγκυρα όλο αυτό το διάστημα όχι μόνον παρενοχλούσε με φρεγάτες τα ερευνητικά πλοία που επιχειρούσαν για λογαριασμό της κυπριακής κυβέρνησης, αλλά επισήμως ανέφερε ότι δεν αναγνωρίζει την ΑΟΖ Κύπρου και ότι εν πάση περιπτώσει αν υπήρχε περίπτωση εκμετάλλευσης κοιτασμάτων πετρελαίων, πρέπει να έχουν σε αυτήν συμμετοχή και οι Τουρκοκύπριοι.

Παράλληλα η Αγκυρα προχώρησε και σε δικές της έρευνες με ωκεανογραφικά και σεισμολογικά σκάφη σε περιοχές του Αιγαίου, φθάνοντας ακόμη και ως το Καστελόριζο. Η Λευκωσία διατηρεί χαμηλούς τόνους για το όλο θέμα, απέφυγε να ανακοινώσει ότι αρχίζουν οι έρευνες και άφησε την αμερικανική πλευρά να αποκαλύψει ότι στις έρευνες αυτές θα μετάσχει αμερικανική εταιρεία ενέργειας. Διπλωματικές πηγές στη Λευκωσία χαρακτήριζαν την ενέργεια αυτή «κίνηση ματ», τη στιγμή που εφεξής θα είναι δύσκολο για τα τουρκικά πολεμικά σκάφη να πλησιάζουν τα αμερικανικά ερευνητικά με σκοπό να τα παρενοχλήσουν. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν προς «Το Βήμα» ότι άδειες για εντοπισμό θα δοθούν και σε άλλες εταιρείες από την Ευρώπη.

ΠΗΓΗ