17 Αυγ 2009

Το ελληνικό κοινό έχει ένστικτο και δεν το ξεγελάει κανείς...

http://archive.enet.gr/online/dspphoto?id=167133

Είναι η απάντηση του μεγάλου μας ηθοποιού Γιώργου Αρμένη σ' εκείνους τους... σύγχρονους Φραγκολεβαντίνους που βγαίνουν να βρίσουν τον κόσμο, επειδή γιουχάισε τον Bούλγαρο σκηνοθέτη που ασέλγησε στους «Πέρσες» που παρουσίασε στην Επίδαυρο.

Όλοι αυτοί οι σκηνοθέτες που μας έρχονται από τη Βουλγαρία, τα Σκόπια, τη Γερμανία και την Αγγλία και πληρώνονται μάλιστα εκατομμύρια, ποτέ δεν έχουν καταπιαστεί στη χώρα τους με την αρχαία τραγωδία. Και τη φέρνουν στα μέτρα τους, στον δικό τους μικρόκοσμο, υπογραμμίζει ο Γιώργος Αρμένης. Όλη η ευθύνη ανήκει στον διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ, που περισσότερο ενδιαφέρεται να κάνει δημόσιες σχέσεις και όχι θέατρο.

Και δεν έχει άδικο ο Αρμένης όταν λέει ότι «συμπεριφερόμαστε ως δούλοι των Ευρωπαίων. Από τον Όθωνα μέχρι σήμερα έχουμε μάθει να φιλάμε τα παπούτσια των ξένων. Είμαστε σε μια εποχή που έχουμε πιάσει πάτο»!

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΡΜΕΝΗ ΣΤΟ "ΠΑΡΟΝ" (ΟΛΗ ΕΔΩ)

ΠΡΟΣΟΧΗ !! ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΡΠΟΝΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ , ΓΙΑ ΒΟΛΕΜΕΝΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ ΓΙΑΠΗΔΕΣ , ΓΙΑ ΚΑΝΑΛΑΡΧΕΣ ΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ , ΓΙΑ ΛΟΥΓΚΡΕΣ ΨΕΥΤΟΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΚΑΙ ΒΛΑΧΟΒΑΡΩΝΟΥΣ ΤΟΥ "ΛΑΜΠΕΡΟΥ" ΕΚΠΟΡΝΕΥΜΕΝΟΥ LIFE STYLE ΤΟΥΣ , ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΟΥΝ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ , ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΛΟΓΙΑ .....

/ Σκοπός της τέχνης είναι να διχάζει, λένε… Πώς σας φαίνεται που κάθε καλοκαίρι όμως στην Επίδαυρο τα χειροκροτήματα παλεύουν με τα «αίσχος»; Τα μπράβο με τις αποδοκιμασίες; Και μετά οι αιρετικοί του θεάτρου να τα βάζουν με τους κλασικούς… Οι «Πέρσες» του Βούλγαρου σκηνοθέτη Ντίμιτερ Γκότσεφ με τον Μηνά Χατζησάββα πυροδότησαν και πάλι το κλίμα…

«Δεν είναι ωραία αυτά τα πράγματα… Τα γιουχαΐσματα μέσα στο αρχαίο θέατρο της Αργολίδας. Αν δεν υπάρξει ο πειραματισμός, αυτά τα έργα θα μείνουν σκονισμένα στις βιβλιοθήκες… Άλλο πράγμα όμως ο πειραματισμός και άλλο η αποδόμηση του έργου! Είναι λάθος να φέρνουμε στα μέτρα μας και στο δικό μας μικρόκοσμο αυτά τα σπουδαία έργα. Αυτά τα έργα έχουν μέσα τους κρυμμένους θεούς και πρέπει να κάνουμε το παν για να τους φέρουμε στην επιφάνεια… Έχουν ποίηση, έχουν απίστευτη δομή. Έχουν "χτιστεί" από μεγάλους μαστόρους…».

// Ένας ξένος σκηνοθέτης δεν μπορεί να τα αποδώσει;

«Δεν είμαι εθνικιστής για να υποστηρίξω κάτι τέτοιο, αλλά όλες αυτές οι προσκλήσεις σε Βούλγαρους, Γεωργιανούς, Σκοπιανούς, Γερμανούς, Βρετανούς και πάει λέγοντας εμένα μου μυρίζουν δημόσιες σχέσεις και όχι θέατρο. Όλοι αυτοί οι σκηνοθέτες που μας συστήνονται κάθε καλοκαίρι δεν έχουν καταπιαστεί στη χώρα τους με την αρχαία τραγωδία, ούτε με την αρχαία κωμωδία. Ίσως ο Γερμανός Μίλερ και ο Βρετανός Πίτερ Χολ, με τη βοήθεια βέβαια του φωτισμένου σκηνογράφου Διονύση Φωτόπουλου, αλλά και πάλι... Ένας μόνο ξένος σκηνοθέτης με έκανε μέσα στην Επίδαυρο να αισθανθώ δέος. Ο Ιταλός Ρανγκόνι. Είχα δει τον "Πλούτο" του Αριστοφάνη από αυτόν σε μουσική Διονύση Σαββόπουλου και θα το θυμάμαι μια ζωή».

// Δηλαδή το Εθνικό Φεστιβάλ, κ. Αρμένη, κάνει εξωτερική πολιτική μέσω των παραστάσεών του;

«Μακάρι να ήταν έτσι… Απλά συμπεριφερόμαστε ως δούλοι των Ευρωπαίων. Παλιά ήταν οι καλαμαράδες από την Κωνσταντινούπολη, οι Φραγκολεβαντίνοι από τα Παρίσια, τα Λονδίνα… Δυστυχώς, έχουμε μέσα μας το σύνδρομο. Δεν μας έχει φύγει. Από τον Όθωνα μέχρι σήμερα έχουμε μάθει να φιλάμε τα παπούτσια των ξένων. Αρχοντοβλαχισμός… Το ελληνικό κοινό όταν διαμαρτύρεται έχει ένστικτο μ' αυτά τα κείμενα. Δεν μπορεί να το περιγελάσει κανείς. Αυτά τα κείμενα αν τα αποδομήσεις σηκώνονται από μόνες τους οι πέτρες…».

// Σκεφτείτε την απογοήτευση των πολιτών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης σήμερα… Με τους ζάπλουτους Ρώσους που βλέπουμε στις ειδήσεις και τους άστεγους…

«Τα κομμουνιστικά καθεστώτα… Πόσο γελοίο μου ακούγεται πλέον το "Προλετάριοι όλου του κόσμου, ενωθείτε"… Πόσο τραγικό είναι όταν αποκαλύφθηκε ότι η ρωσική εφημερίδα "Πράβντα", που σημαίνει "ελευθερία", ήταν το πιο σκληρό όργανο του καθεστώτος… Τώρα πάνε και τα αγάλματα και τα σφυροδρέπανα… Οι άνθρωποι του καθεστώτος, οι δικοί τους έγιναν Κροίσοι, εργοστασιάρχες, με βίλες εκατομμυρίων και οι υπόλοιποι εκπορνεύτηκαν… Δεν είναι τρομερό;».

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg7bGaMRG8tmK8bLM-ck7KOAdk8w62V2i9CIXuH-NCYL32I66GPwbOSRZw5F2qM0HQRslkyA8d1KPngUPudfId7AvVAmbELOy4FvjIvLlBvwS3a5nwP-PSqxIj3-QNEOoc5KHb6d0R-ap8/s400/armenis12.jpg

// Και εδώ κάποια παιδιά του Πολυτεχνείου έγιναν γιάπηδες… Και μετά λένε για τους δεξιούς…

«Ναι. Ανέβηκαν στα βόρεια προάστια, με βίλες, πολυτελέστατα σκάφη, μάρκες στα ρούχα… Η νέα άρχουσα τάξη είναι μια αμόρφωτη άρχουσα τάξη. Τουλάχιστον, η παλιότερη άρχουσα τάξη, τα τζάκια που λέμε, τα αστικά σπίτια με την καθαρεύουσα, είχαν μια κουλτούρα. Τα νέα τζάκια του 2000 χαρακτηρίζονται από αμορφωσιά. Μισούν τη σκέψη, τη λογοτεχνία, το θέατρο, τη μουσική. Απλώς κουβαλάνε πολύ χρυσό πάνω τους. Αλλά ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός. Κέρδος είναι…».

// Άνομο κέρδος;

«Γεμίσαμε από κουμπάρους, μπατζανάκηδες, μη κουμπάρους που φοροαπαλλάσονται ή φοροδιαφεύγουν. Αδίστακτους ρουφιάνους της εξουσίας…».

// Ποιοι εδραιώνουν αυτήν την παρακμή; Μήπως και η τηλεόραση;

«Βέβαια. Μέρος του παιχνιδιού είναι η τηλεόραση. Ποιος έχει την τηλεόραση; Εσύ ή εγώ; Κοίταξε πίσω τα κεφάλαια και τους μετόχους και θα καταλάβεις ποιοι είναι οι μέτοχοι του συστήματος... Ποιοι μας ψυχαγωγούν; Κάποιες ηλίθιες ξανθές και κάποιοι κραγμένοι γκέι… Έλεος! Τρομάζουμε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους για να μη μας πουν ρατσιστές. Ανοίγεις πρωί, μεσημέρι, απόγευμα και οι γκέι υστεριάζουν… Εδώ και οι γυναίκες έχουν μεταλλαχθεί και κραυγάζουν σαν γκέι, με όλα αυτά τα σκέρτσα και τις τσαχπινιές… Η σεξουαλική τους επιλογή έχει χαρακτηριστικά καρικατούρας. Κρίμα. Είναι μια εποχή που έχει πιάσει πάτο…».

/ Εδώ η Ε.Ε. δεν μας δίνει λύση για τους μετανάστες…

«Αυτό πού το πας; Έχουμε γίνει μια λεκάνη για ανθρώπους που ψάχνουν τη μοίρα τους… αλλά οι πολιτικοί κωφεύουν… Αν τους στείλουμε τους μετανάστες έξω από τα σπίτια τους στο Ψυχικό, στην Εκάλη, ίσως τότε πονέσουν. Ίσως με καταλάβουν και εμένα που ζω στα Εξάρχεια και μεγαλώνω παιδί. Και ζω με την πρέζα, την πορνεία, τους αναρχικούς, τους μετανάστες… Ας σοβαρευτούμε και ας ελέγξουμε τα σύνορά μας. Εδώ μπαίνει ο καθένας μέσα, άρρωστος, εγκληματίας, παράνομος, χωρίς χαρτιά… Πόσους μετανάστες μπορεί να δεχθεί η Ομόνοια και τα γύρω πεζοδρόμια; Περνάς από την Ομόνοια και μυρίζει σαν δημόσιο ουρητήριο… Έχουμε γεμίσει άστεγους…».

// Φως στο τούνελ βλέπετε;

«Όχι, γιατί χάθηκαν οι πολιτικοί. Δεν υπάρχουν πια ούτε κακοί ούτε μέτριοι, πόσο μάλλον χαρισματικοί πολιτικοί. Υπάρχουν διεκπεραιωτές, διαχειριστές που έχουν πάρει εντολές από τις μεγάλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης... ».

// Η κυβέρνηση Καραμανλή μου είχατε πει σε μια προηγούμενή μας συνέντευξη ότι σας είχε πείσει…

«Είναι πολλά τα σκάνδαλα πλέον. Τα πιο πολλά σκάνδαλα φαίνονται διά γυμνού οφθαλμού. Νομίζω ότι ο Καραμανλής το συντομότερο που πρέπει να κάνει είναι να αλλάξει συνεργάτες. Δεν υπήρξα ποτέ δεξιός, αλλά πίστεψα ο βλάκας σ' αυτήν του τη φράση: "Να επανιδρύσουμε το κράτος". Ήταν πολύ ψαγμένη. Αφού το υποσχέθηκε, γιατί δεν το τήρησε;».

2 σχόλια:

sozita είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
sozita είπε...

ο δασκαλός και μεντοράς σας Κάρολος Κουν που σπούδασε, τι παράδοση σας κληροδότησε και απο που κατάγεται ?