3 Αυγ 2009

Τηλεκατευθυνόμενα μη επανδρωμένα αεροπλάνα ρίχνουν οι διωκτικές αρχές στο κυνήγι συμμοριών, απαγωγέων και άλλων παρανόμων

http://www.livescience.com/images/051007_uav_launch_03.jpg

Η ΕΛ.ΑΣ. ρίχνει στο κυνήγι του οργανωμένου εγκλήματος τηλεκατευθυνόμενα αεροπλανάκια. Οι διωκτικές αρχές, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τις απαγωγές, τις εγκληματικές επιθέσεις και άλλες ενέργειες των ελληνικών και πολυεθνικών συμμοριών, στρέφουν το βλέμμα τους στον... ουρανό και μελετούν τη χρήση μικρών μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) ισραηλινής κατασκευής, αντίστοιχων αυτών που χρησιμοποιούνται από τις στρατιωτικές υπηρεσίες του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας για το «κλείδωμα» στόχων.

Τα αεροσκάφη αυτά, σύμφωνα με την ενημέρωση αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. και υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Εσωτερικών, έχουν τη δυνατότητα πλήρους κατόπτευσης των κινήσεων υπόπτων αλλά και του εντοπισμού καταλυμάτων, χωρίς οι πτήσεις τους να γίνονται αντιληπτές από τους παρακολουθούμενους. Μάλιστα έχει ήδη υπάρξει επαφή εκπροσώπων του υπουργείου Εσωτερικών αλλά και επιχειρηματιών με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για τη δυνατότητα χρήσης αυτών των αεροσκαφών, ενώ σχεδιάστηκε- αλλά δεν πραγματοποιήθηκε τελικώς- και μια πρώτη δοκιμή τους σε πραγματικές συνθήκες τις ημέρες της απαγωγής της συντρόφου του επιχειρηματία κ. Αρη Θεοδωρίδη , πριν από δύο μήνες.

Η αόρατη... «ΕΛ.ΑΣ. Αir» είναι το νέο «top secret» φιλόδοξο πρότζεκτ των ελληνικών αρχών ασφαλείας. Η πρώτη φορά που επιτελείς του υπουργείου Εσωτερικών και της ΕΛ.ΑΣ. ενημερώθηκαν για τη δυνατότητα εναέριου ελέγχου του οργανωμένου εγκλήματος ήταν στις αρχές του προηγούμενου Ιουνίου. Στις 12 του μήνα έγινε η πρώτη επίδειξη του συστήματος σε αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ., της ΕΥΠ και του Λιμενικού Σώματος στη Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών στον Αγιο Κοσμά. Ακολούθως αντιπρόσωποι ισραηλινής εταιρείας που κατασκευάζει τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UΑV - Unmanned Αerial Vehicles) επισκέφθηκαν τους επιτελείς της λεωφόρου Κατεχάκη (τα στοιχεία όλων των εταιρειών βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας).

Η δοκιμαστική πτήση που δεν έγινε
Την περίοδο των συνεννοήσεων για την απόκτηση από την ΕΛ.ΑΣ. των τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη η υπόθεση απαγωγής της συντρόφου του εφοπλιστή κ. Αρη Θεοδωρίδη. Η 73χρονη είχε απαχθεί στις 19 Ιουνίου κοντά στο σπίτι της στην περιοχή του Παλαιού Φαλήρου και οι απαγωγείς είχαν ζητήσει 5 εκατ. ευρώ για την απελευθέρωσή της. Ο κ. Θεοδωρίδης είχε συγκεντρώσει ένα σημαντικό μέρος των λύτρων και εν όψει της παράδοσης δέχθηκε το αίτημα της ΕΛ.ΑΣ. να δοκιμαστεί και το νέο σύστημα, μήπως επιτευχθεί να καταγραφούν οι κινήσεις των δραστών ως το καταφύγιό τους.

Το μικρό θρίλερ με τα «ιπτάμενα συστήματα» της ΕΛ.ΑΣ. μόλις άρχιζε... Για να υλοποιηθεί το σχέδιο, λόγοι ασφαλείας πτήσεων επέβαλαν να ενημερωθεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και να ζητηθεί η σχετική άδεια. Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Εσωτερικών, σύμφωνα με πληροφορίες, επικαλούμενα την περιπέτεια του εφοπλιστή, επικοινώνησαν τότε με παράγοντες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ζητώντας πληροφορίες για το αν είναι εφικτή και νόμιμη η... έκτακτη πτήση μη επανδρωμένου αεροσκάφους. Η απάντηση που έλαβαν από την ΥΠΑ ήταν φυσικά αρνητική. Ετσι το μη επανδρωμένο αεροσκάφος έμεινε καθηλωμένο στο έδαφος. Και οι απαγωγείς ως σήμερα παραμένουν άφαντοι.

Εκπρόσωποι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μιλώντας στο «Βήμα», επιβεβαίωσαν ότι «πράγματι προ δύο περίπου μηνών υποβλήθηκε από επιχειρηματία ερώτημα προς την ΥΠΑ για τη δυνατότητα πτήσης στον ελληνικό εναέριο χώρο μη επανδρωμένων αεροσκαφών» αλλά, όπως εξήγησαν, «τέτοιου είδους ζήτημα δεν είχε ανακύψει ποτέ στην ιστορία της ΥΠΑ, γι΄ αυτό και μελετάται αναλυτικά από τις αρμόδιες υπηρεσίες». Οπως μελετάται και από τους επιτελείς της ΕΛ.ΑΣ.

ΠΗΓΗ

Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΑΣ (KAI OXI MONO) ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ. ΕΝΩ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΕΩΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΑΝ ΤΟ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΤΗΣ Ή ΑΛΛΑ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ.

http://www.gizmag.com/pictures/lrg_img/3865_02.jpg

ΕΝA ΤΕΤΟΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΟ ΕΛIΚΟΠΤΕΡΟ S-100 CAMCOPTER ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ SCHIEBEL ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 200 ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ. ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: