ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ. ΟΛΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΕΔΩ
Είναι φοβερό το συναίσθημα να φοβάσαι. Οχι το συναίσθημα του φόβου· τού να συνειδητοποιείς ότι φοβάσαι τον διπλανό σου. Δεν θέλουμε να το ομολογήσουμε -εμείς οι «απ’ έξω»-, μιλάμε ακόμα για τα χρώματα και τα αρώματα μιας «έθνικ» γειτονιάς. Η αλήθεια είναι όμως ότι το κέντρο της Αθήνας, στο τμήμα του που περικλείεται από την Αθηνάς, την Πειραιώς, την Ομόνοια και την πλατεία Μοναστηρακίου, έχει εξελιχθεί ραγδαία σε μια εχθρική, επικίνδυνη περιοχή. Η Μενάνδρου, η Σοφοκλέους, η Σωκράτους, η Ευριπίδου, η Γερανίου είναι κλειστές για τους μη έχοντες «εργασία». Το δήθεν Σόχο της Αθήνας έχει μεταλλαχθεί σε ένα ισχυρό γκέτο αλλοδαπών, εμπόρων ναρκωτικών, μαστροπών, έχοντας εγκαταλειφθεί από όλους. Ποιοι Ελληνες έμποροι... Ακόμα και οι Κινέζοι φεύγουν σήμερα άρον άρον από την περιοχή, ενώ οι υπόλοιποι έχουμε μάθει να την αποφεύγουμε τη μέρα. Με το αιφνιδιαστικό λουκέτο στο μπαρ Guru πριν από λίγες μέρες, η αυλαία μοιάζει να πέφτει για την Πλατεία Θεάτρου, τον πυρήνα της περιοχής, και για τις νυχτερινές ώρες...
«Πώς να έρθουν; Πώς να περπατήσουν στον δρόμο μόνες τους; Φυσικό είναι, φοβούνται. Μέχρι και οι ταξιτζήδες αρνούνται να κατεβάσουν πελάτες στην Ευριπίδου κάτω από την Αθηνάς».
Ολοι τοποθετούν ως χρονιά - ορόσημο για την περιοχή το 2003, όταν αποφασίστηκε η εγκατάσταση του ΟΚΑΝΑ στη Σοφοκλέους. Εως τότε, η περιοχή το πρωί έσφυζε από ζωή από τους Κινέζους και τους Πακιστανούς εμπόρους, ενώ το βράδυ τα στενά ερήμωναν. Ενα μεγάλο πολυεθνικό Μοναστηράκι. Το μόνο εμπόριο που λαμβάνει χώρα εκεί σήμερα είναι των ναρκωτικών. «Ολοι οι έμποροι έχουν έρθει εδώ. Ακόμα και οι Αφρικανοί έχουν μπει στον χορό της πρέζας. Ταξίδεψαν τη μισή υφήλιο για να γίνουν εδώ πρεζάκια», λέει στην «Κ» κάτοικος της περιοχής. Καθημερινά σχεδόν ξεσπούν «οδομαχίες» μεταξύ ομάδων αλλοδαπών που επιθυμούν τον έλεγχο της περιοχής μέσω της ηρωίνης.
«Η Ελλάδα τηρεί καθ’ υπερβολήν τον κανονισμό του Δουβλίνου ΙΙ, όπου η υποχρέωση για τη διαχείριση των λαθρομεταναστών για την Ε.Ε. ανήκει στην πρώτη χώρα εισαγωγής τους. Οι δουλέμποροι εισπράττουν 3.000 - 6.000 το κεφάλι για τη διακίνηση του “εμπορεύματος”, οι συνεργάτες τους ιδιοκτήτες των βρωμερών πολυκατοικιών στα γκέτο της Αθήνας ενθυλακώνουν φοροδιαφεύγοντας 3 - 7 ευρώ την ημέρα ανά άτομο δηλαδή 20 - 70.000 ευρώ τον μήνα, οι έμποροι ναρκωτικών, πορνείας και παιδοφιλίας θησαυρίζουν εντάσσοντάς τους στο εγκληματικό τους κύκλωμα. Και οι “ιθαγενείς” που διαμαρτύρονται χαρακτηρίζονται ρατσιστές! Κάποιοι υποδύονται τους φιλάνθρωπους - προοδευτικούς, αλλά στην πραγματικότητα εισπράττουν τον οβολό τους. Φυσικά δεν αποτελεί προοδευτική αντίληψη η άποψη ότι το πρόβλημα της παγκόσμιας φτώχειας μπορεί να λυθεί μεμονωμένα με φιλανθρωπικού τύπου ενέργειες και μάλιστα από την Ψωροκώσταινα».
Και η αστυνομία; «Είμαστε σε καθημερινή επικοινωνία», λέει στην «Κ» ο ιδιοκτήτης του Soul. «Κάθε μέρα κάτι συμβαίνει και τους παίρνω τηλέφωνο. Τις περισσότερες φορές το περιπολικό αργεί. Μια φορά έκανε σχεδόν 2 ώρες. Τους καταλαβαίνω. Δε στέλνεις δύο άτομα να τα βγάλουν πέρα με 50». Παρ’ όλα αυτά, πέρυσι είχε σημειωθεί κάποια πρόοδος. «Γίνονταν κάποιες περιπολίες, ειδικά τα Σαββατοκύριακα ήταν καλύτερη η κατάσταση. Μετά ήρθε ο Δεκέμβριος... Ηταν χαριστική βολή».
Αυτά μεχρι το 2004... «Κατά τη διάρκεια των Αγώνων, φάνηκαν τα πρώτα δείγματα της αλλαγής που ερχόταν στην περιοχή», λέει στην «Κ». «Οι Αφρικανές πόρνες είχαν ήδη εμφανιστεί στη γωνία, κάτω από τη Βαρβάκειο. Ταυτόχρονα, η περιοχή είχε αρχίσει να αποκτά το δυσάρεστο σύνδρομο του παρακουρασμένου κλισέ. Ο κάθε Ελληνάρας χωρίς δημιουργικότητα και φαντασία άνοιγε ακόμα ένα μπαρ με πολυελαίους και ρετρό ταπετσαρία, που πούλαγε ψευτοκέφι και χλιδή». Και μετά ηρθε ο ΟΚΑΝΑ... «Χρήστες πουλάγανε τη μεθαδόνη σε άλλους χρήστες, ενώ άνθρωποι κάθε εθνικότητας και χρώματος πουλάγανε κάθε είδους ουσία στους χρήστες. Στήθηκε ένα παζάρι –φαύλος κύκλος ανάμεσα σε καταδικασμένους, εθισμένους, επιτήδειους, απελπισμένους, πολλές φορές επικίνδυνους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου