Θα συνδέσει Κομοτηνή, Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη, θα κινείται στις υφιστάμενες γραμμές και σε ώρες που δεν κινούνται οι αρτηριακοί συρμοί.
Τοπικό τρένο θα καλύψει τις ανάγκες του βορείου Έβρου, θα κινείται από την Αλεξανδρούπολη, μέχρι τα Δίκαια και το Όρμενιο και θα συνδέει την περιοχή με τον σιδηροδρομικό κορμό της χώρας.
Την ίδια στιγμή που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του ο προαστιακός της Θράκης, θα υπάρξει και ένα τοπικό τρένο που θα καλύψει τις ανάγκες του βορείου Έβρου και θα κινείται από την Αλεξανδρούπολη, μέχρι τα Δίκαια και το Όρμενιο. Έτσι, θα επιτευχθεί η σύνδεση του με τον σιδηροδρομικό κορμό της χώρας. «Με τις δύο αυτές κινήσεις ουσιαστικά ενοποιείται ο χώρος της Θράκης και το επόμενο βεβαίως είναι να ενταχθεί σε αυτό το σύστημα και η Ανατολική Μακεδονία», ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης.
Όσον αφορά στην Καβάλα ολοκληρώνεται η μελέτη σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας με τους Τοξότες της Ξάνθης, ενώ την ίδια στιγμή έχει ξεκινήσει με εντολή του υπουργού στην ΕΡΓΟΣΕ η προπαρασκευαστική μελέτη για τη χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας με μία νέα σύνδεση, η οποία θα ξεκινά από Θεσσαλονίκη, θα διέρχεται από το χώρο των λιμνών και ευθεία θα βγαίνει Αμφίπολη, Καβάλα, Τοξότες, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη. Κάθετοι άξονες πάνω σε αυτή την καινούργια γραμμή μελετάται να ξεκινούν από τις Σέρρες προς την Καβάλα και από την Δράμα προς την Καβάλα, καθώς και από τον βόρειο Έβρο προς την Καβάλα που είναι ο υφιστάμενος κορμός και ήδη αναβαθμίζεται.
Το έργο αυτό θα χρηματοδοτηθεί από προγράμματα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και για να μπορεί να είναι ελκυστικό σε ιδιωτικούς επενδυτικούς κύκλους, θα συνδυαστεί με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη μέχρι και Έβρο, η οποία θα αξιοποιηθεί ως πακέτο. Σε αυτήν την περιουσία προβλέπονται εμπορευματικά και διαμετακομιστικά κέντρα, όπως αυτό στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, για το οποίο ήδη έχει κατατεθεί αίτηση παραχώρησης προς το υπουργείο Άμυνας και θα υπάρξει ανταπόκριση, γιατί και γι’ αυτό έχει δεσμευτεί ο πρωθυπουργός.
Στη διαδικασία αξιοποίησης θα συμπεριληφθούν και όλα τα ακίνητα που βρίσκονται πέριξ της γραμμής, δηλαδή παλιοί σιδηροδρομικοί σταθμοί, κτίρια, αποθηκευτικοί χώροι οικόπεδα, όπως είναι το παλιό στρατόπεδο το οποίο υπάρχει δίπλα στο σταθμό της Κομοτηνής, τα οποία θα αξιοποιηθούν επ’ ωφελεία του επενδυτή. «Η εκτίμησή μου», τόνισε ο κ. Στυλιανίδης, «είναι ότι αυτό το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό. Βεβαίως ακόμα είναι στα πρώτα του βήματα, αλλά είναι η πρώτη φορά που ανοίγει η συζήτηση για μια τέτοια προοπτική και η οποία εντάσσει την Α.Μ. – Θ. στο χάρτη.
Να τονίσω ότι παράλληλα συνεχίζονται οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό και την ηλεκτροδότηση της σιδηροδρομικής γραμμής της υφιστάμενης, που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Βόρειο Έβρο. Ήδη η ηλεκτροδότηση έχει φτάσει στο Στρυμόνα, γιατί το πρώτο έργο προτεραιότητες σε εθνικό επίπεδο ήταν η ΠΑΘΕ, δηλαδή η γραμμή Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και Ειδομένη. Μόλις ολοκληρωθεί αυτό το έργο που εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς θα συνεχιστεί και προς τα επάνω». Να σημειωθεί ότι την λειτουργία του προαστιακού της Θράκης από Σεπτέμβριο είχε εξαγγείλει και ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της πρόσφατης παρουσίας του στο παγκόσμιο συνέδριο Θρακών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου